Most akkor van taxistörvény, vagy nincs??????
2013.11.04. 13:08
Megkaptuk ezt a fasza kis taxistörvényt, nem tagadom érezzük is a hatását, egyik nap hopp a másik nap kopp. A törvény nem csak a taxisokra hanem a fuvarszervezőkre is vonatkozik, bár ebbe azért nem mindig vagyok biztos.A fuvarszervezők egyelőre nem mindent tudnak teljesíteni az elvártakból, vagy tudatosan szegik meg. Részükről nyilvánvalóan a legnehezebb feladat, a csendes címkiadás megvalósítása, amit lássunk be nem megy az egyik pillanatról a másikra kifejleszteni, gondolom azért ez előbb utóbb megoldódik . A másik gond amikor tudatosan megszegik a fix tarifát, A Budapesttaxi először elkezdett varázsolni pontgyűjtő kártyákkal, most már ott tart, hogy feltöltesz vagy az újságosnál veszel egy feltöltött "taxi kártyát" aminek az ára, mondjuk 10 egység és az utas ezért 12 egységet utazhat. Megmondom őszintén, csak sejtem, hogy ez nem szabályos, de kitudja? A Szakszervezet szerint ez bujtatott árcsökkentés, gondolom erre csak a Bkk tudja a megfelelő választ, remélem ezzel kapcsolatban kiadnak egy kommünikét, mert jó lenne ezt mielőbb kiegyenesíteni mert ebből még nagy zűrzavar kavarodhat.
Az előző posztomban már említettem az online fuvarszervezők mozgolódását. Sejtettem, hogy itt zűr lesz, nem is kicsi. Négy céget találtam, akik ilyesmivel foglalkoznak: TaxiLike, Takker, TaxiMost és Itaxik. A TaxiLike kivételével ezek az appok üzemeltetői nem tudják vagy nem akarják megérteni a törvényben leírtakat,számomra most már teljesen nyilvánvalóan nem tekintik magukat fuvarszervezőnek.
Akkor nézzük a kibuvókat: A Taximost szerint ők csak adatot szolgáltatnak, és ezért nem vonatkozik rájuk a törvény pedig ha beírjuk a keresőbe akkor azt dobja ki, hogy Taximost-online taxirendelés. Reklámozzák magukat, és ha van rendelés, az utas és a taxis között állnak.
Nagyon gyenge kifogás:(((
Itaxik: Orrvérzésik megy a reklám, csak menj fel a legnagyobb közösségi oldalra.A honlapjuk akár lehetne a CIA fedő oldala is mert semmit nem tudsz meg róla, rögtön átirányít a letöltési oldalra, ahol ha letöltöd akkor is csak a taxisok adataira utazik, de nincs alkalmazás.
Számomra elfogadhatatlan hozzáállás:((
Takker: Szerintük ez egy információs portál, ahol egy magánember kifejezheti az igényét egy útra és ezt a speciális engedélyekkel rendelkező vállalkozó, a taxis kielégítheti. A takker csupán egy felület, amelyben létrejön ez a megegyezés a két fél között egy adott utazás időtúartamára. nincs honlap, nincs app, csak hirdetés de egyfolytában.
Ez is gyenge kifogás:((
TaxiLike: Ez a csapat, már eléggé régen próbál piacra lépni, volt egy megtorpanás, de ezt is a taxistörvény idézte elő, nyilatkozták korábban. Hangsúlyozták, hogy a TaxiLike-nak csak a törvényes út lehet a megfelelő, ezért ők az egyetlen akik megfelel a taxis rendeletnek és beadták a minősítési kérelmüket a Bkk-hoz.
És akkor mit mond a Bkk: megkérdeztem őket levélben és itt a válasz lényege:
A Rendelet a taxi szolgáltatók mellett a fuvarszervezőkre vonatkozó előírásokat is megfogalmazza. Az utas és a taxi szolgáltató közé ékelődő szolgáltató fuvarszervezőnek tekintendő, ezért vonatkoznak rá az előírások.
Az én saját véleményem: mivel én a törvényesség híve vagyok és teljes erővel támogattam ill. támogatom a taxis rendeletet, mint taxis nem kívánok sem a blogban sem más formában olyan cégeket támogatni akik pont a törvények megkerülését tervezik, és bízok benne hogy az illetékes hatóságok megteszik a szükséges lépéseket a rend fenntartása érdekében.
Ettől függetlenül szívesen támogatok minden törvényes újítást, minden ellenszolgáltatás nélkül, ezért osztom meg ezt a videót is:))
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
neoteny · http://word.blog.hu 2013.11.05. 00:43:32
Bele kellett volna íratni a törvénybe hogy legyen minden nap hopp. Minden taxisnak.
BelAmi 2013.11.05. 05:02:20
magyar bucó 2013.11.05. 06:00:57
Ronald 2013.11.05. 06:41:31
EGYELŐRE, kolléga úr - EGYELŐRE! - csak így, "n" nélkül.
Mert az egye(n)lőre az azt jelenti, hogy valami egyenlő dologra hivatkozunk... márpedig itt arról van szó, hogy "még nem".
Vagyis "Not yet".
NIKI LAURA 2013.11.05. 06:47:14
2+2:hozd egyeNLORE!
...amugy meg : egyeLOre!
borzkutya 2013.11.05. 07:32:37
zila5 2013.11.05. 07:46:57
Why pont az egyenlőre?
Ott van az ebbe, az előbb utóbb, a Budapesttaxi, a kitudja, a bujtatott meg a kibuvókat is.
Persze ez csak pár példa az elejéről, de ne felejtsük el, hogy az Index a nevelőappjuk, ugyhogy bisztos kötelező hejtelenül írni it is a cim lappra kerüléshez.
Rémbódess 2013.11.05. 08:03:39
Erre azt tudnám javasolni a taxis app fejlesztőjének, hogy változtassa meg az üzleti modellt. Adja bérbe a szoftvert a taxisnak havidíjért és akkor nem lesz közbeékelődött szolgáltatás, hanem a taxis ezáltal a "saját" appjával saját maga oldja meg a saját fuvarját.
baupexim1 2013.11.05. 08:42:30
Rémbódess 2013.11.05. 12:41:21
borzkutya 2013.11.05. 13:02:38
realet 2013.11.05. 13:27:03
Maga az online taxirendelés nem hülyeség, sőt, az evolúció következő lépése, de egyetértek a cikkíróval abban, hogy ilyen kacifántos törvényi szabályozás mellett nem mindegy, milyen feltételeken működő app-ot használ a taxis.
kártékony 2013.11.05. 14:03:00
borzkutya 2013.11.05. 14:07:59
kártékony 2013.11.05. 14:28:47
Ha telefonon rendelsz taxit, akkor te logikád szerint a mobilszolgáltatód is fuvarszervező, hiszen a megrendelő és a taxis között állnak? Ha email-ben rendelsz taxit, akkor az internet szolgáltatód is fuvarszervező?
Rémbódess 2013.11.11. 14:38:32
Ugyanez a tendencia érződik a taxisoknál is. Mert hiszen miért is kellene egy taxisnak "kizárólagos" szerződést kötni bárkivel címkiadásra, mikor ezt közvetlenül is letárgyalhatja az utassal egy app formájában?