Megkaptuk ezt a fasza kis taxistörvényt, nem tagadom  érezzük is a hatását, egyik nap hopp a másik nap kopp. A törvény nem csak a taxisokra hanem a fuvarszervezőkre is vonatkozik, bár ebbe azért nem mindig vagyok biztos.A fuvarszervezők egyelőre nem mindent tudnak teljesíteni az elvártakból, vagy tudatosan szegik meg. Részükről nyilvánvalóan a legnehezebb feladat, a csendes címkiadás megvalósítása, amit lássunk be nem megy az egyik pillanatról a másikra kifejleszteni, gondolom azért ez előbb utóbb megoldódik . A másik gond amikor tudatosan megszegik a fix tarifát, A Budapesttaxi először elkezdett varázsolni pontgyűjtő kártyákkal, most már ott tart, hogy feltöltesz vagy az újságosnál veszel egy feltöltött "taxi kártyát" aminek az ára, mondjuk 10 egység és az utas ezért 12 egységet utazhat. Megmondom őszintén, csak sejtem, hogy ez nem szabályos, de kitudja? A Szakszervezet szerint ez bujtatott árcsökkentés, gondolom erre csak a Bkk tudja a megfelelő választ, remélem ezzel kapcsolatban kiadnak egy kommünikét, mert jó lenne ezt mielőbb kiegyenesíteni mert ebből még nagy zűrzavar kavarodhat.

Az előző posztomban már említettem az online fuvarszervezők mozgolódását. Sejtettem, hogy itt zűr lesz, nem is kicsi. Négy céget találtam, akik ilyesmivel foglalkoznak: TaxiLike, Takker, TaxiMost és Itaxik. A TaxiLike kivételével ezek az appok üzemeltetői nem tudják vagy nem akarják megérteni a törvényben leírtakat,számomra most már teljesen nyilvánvalóan nem tekintik magukat fuvarszervezőnek. 

Akkor nézzük a kibuvókat: A Taximost szerint ők csak adatot szolgáltatnak, és ezért nem vonatkozik rájuk a törvény pedig ha beírjuk a keresőbe akkor azt dobja ki, hogy Taximost-online taxirendelés. Reklámozzák magukat, és ha van rendelés, az utas és a taxis között állnak.

Nagyon gyenge kifogás:(((


Itaxik: Orrvérzésik megy a reklám, csak menj fel a legnagyobb közösségi oldalra.A honlapjuk akár lehetne a CIA fedő oldala is mert semmit nem tudsz meg róla, rögtön átirányít a letöltési oldalra, ahol ha letöltöd akkor is csak a taxisok adataira utazik, de nincs alkalmazás.

Számomra elfogadhatatlan hozzáállás:((

Takker: Szerintük ez egy információs portál, ahol egy magánember kifejezheti az igényét egy útra és ezt a speciális engedélyekkel rendelkező vállalkozó, a taxis kielégítheti. A takker csupán egy felület, amelyben létrejön ez a megegyezés a két fél között egy adott utazás időtúartamára. nincs honlap, nincs app, csak hirdetés de egyfolytában.

Ez is gyenge kifogás:((

TaxiLike: Ez a csapat, már eléggé régen próbál piacra lépni, volt egy megtorpanás, de ezt is a taxistörvény idézte elő, nyilatkozták korábban. Hangsúlyozták, hogy a TaxiLike-nak csak a törvényes út lehet a megfelelő, ezért ők az egyetlen akik megfelel a taxis rendeletnek és beadták a minősítési kérelmüket a Bkk-hoz.

És akkor mit mond a Bkk: megkérdeztem őket levélben és itt a válasz lényege:

A Rendelet a taxi szolgáltatók mellett a fuvarszervezőkre vonatkozó előírásokat is megfogalmazza. Az utas és a taxi szolgáltató közé ékelődő szolgáltató fuvarszervezőnek tekintendő, ezért vonatkoznak rá az előírások.

Az én saját véleményem: mivel én a törvényesség híve vagyok és teljes erővel támogattam ill. támogatom a taxis rendeletet, mint taxis nem kívánok sem a blogban sem más formában olyan cégeket támogatni akik pont a törvények megkerülését tervezik, és bízok benne hogy az illetékes hatóságok megteszik a szükséges lépéseket a rend fenntartása érdekében.

Ettől függetlenül szívesen támogatok minden törvényes újítást, minden ellenszolgáltatás nélkül, ezért osztom meg ezt a videót is:))

 

A bejegyzés trackback címe:

https://posztokadrosztrol.blog.hu/api/trackback/id/tr445613907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neoteny · http://word.blog.hu 2013.11.05. 00:43:32

"Megkaptuk ezt a fasza kis taxistörvényt, nem tagadom érezzük is a hatását, egyik nap hopp a másik nap kopp."

Bele kellett volna íratni a törvénybe hogy legyen minden nap hopp. Minden taxisnak.

BelAmi 2013.11.05. 05:02:20

Ez egy undorító taxis-reklám!

magyar bucó 2013.11.05. 06:00:57

Minden taxisnak évente el kellene mennie pszichológiai vizsgálatra és az agresszíveknek bevonni az engedélyét. Legfeljebb a fele maradna...

Ronald 2013.11.05. 06:41:31

"A fuvarszervezők egyenlőre nem mindent tudnak teljesíteni az elvártakból,..."

EGYELŐRE, kolléga úr - EGYELŐRE! - csak így, "n" nélkül.

Mert az egye(n)lőre az azt jelenti, hogy valami egyenlő dologra hivatkozunk... márpedig itt arról van szó, hogy "még nem".

Vagyis "Not yet".

NIKI LAURA 2013.11.05. 06:47:14

Jo,jo,tudom...a taxis( gk vez,sz.sz vallalkozo)nem erettsegis szakma..
2+2:hozd egyeNLORE!
...amugy meg : egyeLOre!

borzkutya 2013.11.05. 07:32:37

@BelAmi: természetesen hülyeséget beszélsz,csak egy kicsit sok, hogy azon agyalnak emberek, hogy miként lehet kikerülni törvényeket,és miként lehet ezzel pénzt keresni úgy , hogy vannak cégek amik emiatt mentek a süllyesztőbe, lásd az eredeti Budapest taxi.

zila5 2013.11.05. 07:46:57

@Ronald:
Why pont az egyenlőre?
Ott van az ebbe, az előbb utóbb, a Budapesttaxi, a kitudja, a bujtatott meg a kibuvókat is.
Persze ez csak pár példa az elejéről, de ne felejtsük el, hogy az Index a nevelőappjuk, ugyhogy bisztos kötelező hejtelenül írni it is a cim lappra kerüléshez.

Rémbódess 2013.11.05. 08:03:39

"A Rendelet a taxi szolgáltatók mellett a fuvarszervezőkre vonatkozó előírásokat is megfogalmazza. Az utas és a taxi szolgáltató közé ékelődő szolgáltató fuvarszervezőnek tekintendő, ezért vonatkoznak rá az előírások."

Erre azt tudnám javasolni a taxis app fejlesztőjének, hogy változtassa meg az üzleti modellt. Adja bérbe a szoftvert a taxisnak havidíjért és akkor nem lesz közbeékelődött szolgáltatás, hanem a taxis ezáltal a "saját" appjával saját maga oldja meg a saját fuvarját.

baupexim1 2013.11.05. 08:42:30

@Rémbódess: már fizetős az egyik szoftver használata.

Rémbódess 2013.11.05. 12:41:21

@baupexim1: Hát az lehet, de nem mindegy, hogy fizetsz a beékelődött szolgáltatásért vagy nincs beékelődés, mert csak bérled a szoftvert. És még ha e mellé benne van a szerződésben, hogy a bérlő a szoftvert köteles a saját gépére feltelepíteni és onnan futtatni, akkor itt nincs keresnivalója a szabályozó hatóságnak. Persze a "saját gép", amin a bérelt rendszer fut sem saját, azt pl lehet egy harmadik cégtől bérelni, ami véletlenül jóban van a szoftver fejlesztőjével... ;-) Ebben a modellben mindenki bekaphatja, aki közbeékelődött fuvarszervezőt vizionál...

borzkutya 2013.11.05. 13:02:38

Gondolkozz végre!!! Súlyos milliókat öltek a cégek abba, hogy megfeleljenek a törvénynek.Te meg itt kitalálod a tutit, nulla forintból.Azért mert itt kitalálsz pár okos csavart, attól még a taxis farkával akarod verni a csalánt. Mert a végén, legfeljebb őt kaszálják meg. De mivel az életben nem láttál még taxis szerződést így azt sem tudhatod, hogy benne van a kizárólagosság is.

realet 2013.11.05. 13:27:03

Úgy néz ki, könnyű rárepülni manapság az applikációk gyártására holmi projektcégekkel, de azért nem ártana tiszteletben tartani a törvényi feltételeket, mert különben szerencsétlen felhasználó, vagyis a taxis issza meg a levét.
Maga az online taxirendelés nem hülyeség, sőt, az evolúció következő lépése, de egyetértek a cikkíróval abban, hogy ilyen kacifántos törvényi szabályozás mellett nem mindegy, milyen feltételeken működő app-ot használ a taxis.

kártékony 2013.11.05. 14:03:00

Ez most egy bújtatott TaxiLike reklám? Legalább lenne arcod felvállalni...

borzkutya 2013.11.05. 14:07:59

@kártékony:Ez nyilvánvaló butaság, ha nekem bekell tartani a szabályokat akkor másnak is,pont nem érdekel a taxilike, de legalább igyekeznek betartani a szabályokat.Mint ahogy abban sem vagyok biztos, hogy a Budapesttaxi hunyó.

kártékony 2013.11.05. 14:28:47

Gondolkozz már ember!!

Ha telefonon rendelsz taxit, akkor te logikád szerint a mobilszolgáltatód is fuvarszervező, hiszen a megrendelő és a taxis között állnak? Ha email-ben rendelsz taxit, akkor az internet szolgáltatód is fuvarszervező?

Rémbódess 2013.11.11. 14:38:32

@borzkutya: Valóban nem láttam még taxis szerződést. Csak a világ arrafelé halad, hogy a sápleszedők előbb-utóbb kihalnak. Lásd a kiadóvállalatokat. Őket is arra találták ki, hogy eljuttassák a zenét a fogyasztókhoz. Mióta erre közvetlenül is lehetőséget ad az internet, a lemezkiadóknak reszeltek.

Ugyanez a tendencia érződik a taxisoknál is. Mert hiszen miért is kellene egy taxisnak "kizárólagos" szerződést kötni bárkivel címkiadásra, mikor ezt közvetlenül is letárgyalhatja az utassal egy app formájában?

borzkutya 2013.11.11. 14:53:15

@Rémbódess: Teljesen igazad van,de ebben az írásban nem arról volt szó, hogy mennyire rossz dolog egy ilyen app, hanem arról ha már van egy törvény, akkor azt tartsuk be, és ne minden okos kerülővel kerüljük ki, mert nyugodj meg, ahogy érzik a veszélyt a konkurensek rögtön harcba szállnak, és azzal kezdik, hogy BKK NAV Önkormányzat,kivédhetetlen.Mert miről kapna számlát a taxis,fuvarszervezés? Mert ha nem arról, akkor már rögtön ott a kamu, mert ha reklám tevékenységről kap az már valótlanság. Sajnálom ezeket a srácokat, de borítékolom a milliós büntetéseket és fogadd el, hogy nem a levegőbe beszélek.
süti beállítások módosítása