Túl vagyunk az első pár napon, és már megvannak az első tanulságok is. Természetesen a közvetítő cégek nagy része nem tudta teljesíteni határidőre a törvényben megszabottakat, mondjuk ennek nincs nagy jelentősége, mert minden megy tovább a régi rend szerint. Kivéve a „kiscucó” cégét, akinek egyszer az életben volt annyi vér a f.....ban, és annyi mersze, hogy a piacon először lépje meg a csendes címkiadást. A rendszer alapjaiban véve jó, akár mondhatnám azt is, hogy taxisbarát. De a valóság azért nem ilyen egyszerű, van egy barátom, aki eddig sem vállalta be az extrém mennyiségű munkát, félreértés ne essen, nem arról van szó, hogy lusta, hanem arról, hogy 8-9 órákat dolgozott, mint egy átlagos ember. Sajnos ennyi munkával nem tudott eleget keresni. Neki a csendes címkiadás egy nagyon pozitív változás, nem kell idegesítenie magát, hogy a bevállalós kollégák elviszik előle a címeket, nem kell versenyhelyzetben élnie nap, mint nap, és nincs örökké az idő fogságában sem. Nincsenek extrém anyagi igényei, szereti a nyugalmat, tehát az ilyen típusú kollégáknak ez egy jó megoldás. Viszont van olyan barátom is, aki az előbbieknek pont az ellentéte, sokat dolgozott és sok címet vett fel. Egyértelműen neki óriási veszteségeket okoz ez a csendes címkiadás, mivel a kollégák között eloszlik a címmennyiség, így neki nagyságrendileg kevesebb jut. Az utasok még nem nagyon ülnek be az utcán, 30 év megszokását nem lehet pár nap alatt feledtetni. Sokat dolgozó barátom olyan lett, mint egy feldühödött bika, és egyelőre nem tudja felfogni, hogy vége a repkedésnek és a batyuzásnak is. Ezen a két példán keresztül szerintem jól látszik az igazi probléma: ennyi taxisnak a jelenlegi cím nem elég, rosszak az arányok. Amit a közvetítők hirdetnek az, hogy 2-5 percen belül küldünk autót, hülyeség, nincs rá szükség. Átlagban az utas 10-12 perc után érkezik a taxihoz, viszont ha a közvetítők meg akarnak felelni a reklámnak, akkor több taxis kell a rendszerbe, mint amennyire valóban szükség van. Aki valaha dolgozott a hangos címkiadásban az tudja, hogy akkor lehet nyugodtan dolgozni, ha 10 perccel lehet címeket felvenni. A másik tanulságom pár nap után, hogy kutyából nem lesz szalonna, csak kutyaszalonna: tehát a közvetítők a jól bejáratott módszerrel próbálnak variálni a tarifával, méghozzá a vidéki tarifával. Pedig egyszerű lenne a megoldás, a visszautat szépen kifizetné az utas és viszontlátásra! Ám nálunk ez nem ilyen egyszerű, ahány cég, annyi tarifa az órában, erre az esetre. Remélem, azért ezt csak észreveszik a BKK- nál és jól megkaszálják őket, de attól tartok, ha ez megtörténik, akkor a taxista fog saját zsebből órát állíttatni.  (Az esetleges büntetést is Ő fizeti)!!!!!!!

 

Valaki nyer: Aki eddig kevesebb címet tudott felvenni, nem töltött a taxijában extrém mennyiségű időt, szereti a nyugalmat.

Valaki veszít: Aki sok címet vett fel, extrém sokat dolgozott, szerette hallgatni a rádiót, kevés időt tudott a családjával tölteni, erősebb rádiója volt.

Döglégy teli pénztárcával távozik: Szerintem ez a legnyilvánvalóbb, természetesen a közvetítők még mindig. Ennek a rendszernek a kiépítése nem 10 milliókba kerül, sőt még az is lehet, hogy havi előfizetéssel oldották meg, hosszú távú szerződéssel, egyenlőre a tagdíjakkal kivárnak, meglátják mi lesz, csak utána reagálnak.

 

Sajnos ez még mindig igaz: MINDIG AZ ERŐSEBB KUTYA, B........K!! 

A bejegyzés trackback címe:

https://posztokadrosztrol.blog.hu/api/trackback/id/tr795496436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jhonnyq 2013.09.05. 23:25:26

Nem értem pontosan mi a baj taxis úr?
Most toltàk az árakat meg 50-70%-al.
Egyébként szerintem helyesen,bàr taxizok időnként.
Ha az eddig legolcsóbb tàrsaságnál volt a taxis akkor most ha 40%-al kevesebbet is dolgozik még mindig többet keres mint elötte. 30 % munka csökkenès pedig csak a magas àron "dolgozó" hiénàknak okozhat kevesebb pénzt.
Szàmolni kellene tudni nem magyarosan sopànkodni.

baupexim1 2013.09.05. 23:52:28

" Szàmolni kellene tudni nem magyarosan sopànkodni. "
" Most toltàk az árakat meg 50-70%-al."

nos, számoljunk:)
éjszakai 336? most 280. ez emelés?
a főváros a saját árát tudja emelni, eddig ez 240 volt... 240 x 1,5: 360
240 x 1,7: 408
de nem, maradt 280...

:)
süti beállítások módosítása