A 90-es évek elején kezdtem el taxikázni, akkoriban volt egy kis vállalkozásom, csak a melóm volt kevés.
Jártam keltem a városban, és nem láttam mást a taxikon: csak gyere hozzánk taxisnak, mert ez annyira jó, hogy nagyon.
Vettem egy mély levegőt és elmentem jelentkezni, rögtön fel is vettek (gyorsan elvégeztem a tanfolyamot, és indulhatott a verkli).
Elkezdtem a munkát, (még rádióm sem volt) simán tudtam dolgozni utcáról is, persze amikor később kaptam rádiót rájöttem, hogy utcáról és rádióból, egymást kiegészítve azért könnyebben megy.
Tetszett nagyon, jól kerestem, szabad voltam, mint a madár, a cég fizette a kocsi javítást, szép volt az élet.
Ebben az időszakban jött rá az az óriás taxis cég, (ami még ma is meg van), hogy ezt lehet akár ügyesebben is csinálni. Szép lassan elkezdte leépíteni a saját flottáját és ezzel egy időben felépítette a "képviseletes flottát", tisztában voltak vele, hogy könnyebben jött pénz, nem kell annyit variálni és kevesebb költséggel jár.
Már ekkor is volt több fuvarszervező cég, de korántsem voltak olyan erősek mint most. Ám ekkor kipattant a szikra az egyik "eső-csináló" fejéből, hogy menjünk a piaci
ár alá, be is jött neki az ötlet. (Azóta is ezzel a módszerrel kerültek elő cégek a semmiből, még a válság kellős közepén is.) Több lett a rendelés és ezzel egyenesen arányosan a taxisok is.
A cégek csak vették fel a taxisokat, nem törődtek az arányokkal (már akkor okosak voltak a fiúk, azóta csak okosodtak): hozzák csak a pénzt, a taxisok meg nem vették észre, hogy maguk alatt kezdték el vágni a fát (ekkor már majdnem teljesen bezárult a karám).
Csak azért majdnem, mert az utasok akkor még beültek az utcán is a taxikba.
De mint írtam, a fuvarszervezőknél nem hülye gyerekek voltak, kitalálták, hogy ráépítik a marketingüket arra, hogy az úgynevezett mezítlábas taxisok (igen, akkor is voltak már) lehúzzák az utasokat. Szépen bevezették, hogy olcsóbb a taxi, ha telefonon hívod, mintha az utcán beszállsz, (ezzel erőszakosan megváltoztatták a világon mindenhol elfogadott rendet és itt akkor be is záródott a karám). Persze ezt az utasok hamar megszerették, (egyik utas sem kérdezte, hogy ki fizeti a révészt) a taxisok meg két kanállal BEKAJÁLTÁK, hogy ez mennyire, de mennyire jó nekik. (Ugye, Uraim?)
Egyik taxis sem gondolt arra, hogy ez csak arra jó, hogy a cégek felépítsék birodalmukat, ők meg teljesen kiszolgáltatottakká váljanak.
Ezzel az ügyes kis ötlettel sikerült elérni, hogy manapság a budapesti fuvarok 98%-a rádión jön ki, és a cégek nagyon felerősödtek anyagilag, amit természetesen ki is használtak.
A tagdíjak az égbe emelkedtek, mindig határidőre ki kell fizetned, teljesen mindegy, hogy mennyi címet tudsz felvenni vagy szabadságra mennél,vagy ne adj isten beteg vagy vagy csak egyszerűen lefeküdt az autód, azt mindenképp fizesd be ...mert különben tiltás. Gyakorlatilag eljutottunk oda, hogy a Nav-nak mindenki tartozik, de a fuvarszervezőnek senki sem, mert nem fizetés esetén AZONNAL tiltásba kerül.
A másik fantasztikus találmány a kaució...amit azért szednek be, hogy ki tudják fizetni a taxistának a hitelezett csekkes fuvarokat......Kérdem én, nem ciki az, ha a fuvarközvetítő kőgazdag cég, kvázi rákényszeríti az alvállalkozóit, hogy kölcsönözzön neki?
Milyen vállalkozás az olyan, amelyik nem tudja fenntartani magát saját erőből, és nem kölcsönt vesz fel, hanem erőből oldja meg?
És hol vannak a törvények, hogy ezt megteheti? Semmitől sem riadnak meg, hogy lehúzzák a taxisokat. Miért is riadnának vissza, szerencsétlen taxistának nincs hova menekülnie, mert mindenhol ezt a húzócskát játsszák. Mikor találja már ki valaki, hogy "etetni kell a juhot, hogy nyírni tudjuk"?
Az utasokkal elhitették, hogy mennyire odafigyelnek rájuk a fantasztikus kedvezményekkel. Tehát úgy kommunikálták, hogy ők adják a kedvezményt.
Namármost, hogy tud kedvezményt adni egy közvetitő cég úgy, hogy nincs 1 db kocsija sem, na kérem... könnyű más f...val verni a csalánt.
Csak, hogy végre mindenki megértse: ha egy fuvarszervező kedvezményt ad, az nincs összefüggésben azzal, hogy ez mennyire rentábilis. Pont nem érdekli, mennyire gebed bele a neki bedolgozó alvállalkozó.
Ahhoz, hogy ezeket, a taxisok érdekeit sértő ügyeskedéseket véghez tudják vinni, kiemeltek a bárányok közül párat, és előléptették juhászkutyának, ők az ETIKÁSOK, (szép szakma, nem mondom). Persze ezért kapnak baksist is, tagdíjmentességet, és valahogy könnyebben tudnak címet felvenni... vajon miért is?
A lényeg, hogy ezek a felfelé "bukott bárányok" elárulták a csordájukat, remélem néha tükörbe tudnak nézni.
Aki volt már etikai berendelésen az tudja, olyan, mintha rögtönítélő bíróságon lennél, már eleve, ahogy elvárják, hogy bizonyítsd az igazad, az is törvény sértő. Az egész arról szól, hogy félelemben tartsd a taxisaidat (akiknek nagy része önálló vállalkozó).

Szeptembertől Budapesten változások lesznek, ennek hatására én is változtatok. Feltettem magamnak a kérdést: Jó az nekem, ha pénzéhes, "taxishúzásban" feketeöves nagymesterektől várom a boldogulásom?
Erre csak egy válasz lehet: NEM !!!!
De a Taxizást most azért sem hagyom abba, csak kiléptem az egyik rabszolgatartó konzorciumból... Azért ez a kilépés is elég vicces volt: a papírokat elintéztük, megyek a visszajáró pénzemért, kb. 190 ezer forintocska, a pénztár közli velem, hogy jöjjek vissza 3 hét!!!!! múlva, mert a szerződés szerint akkor jár a pénzem (természetesen kamatmentesen).
Emberek milyen világot élünk, hogy egy egyszerű taxis ad folyamatos kölcsön egy majdnem multicégnek, és amikor vissza kellene kapnia, akkor is 3 hetet kell várnia a rongyos kis pénzére?
De nem baj, érzik már a vesztüket, ez az új törvény nekik is komoly mélyütés. Hamarosan visszanyal a fagyi :)))

A bejegyzés trackback címe:

https://posztokadrosztrol.blog.hu/api/trackback/id/tr315474454

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomajer · http://hallotaxi.hu 2013.08.24. 20:18:27

Mi lenne, ha ezt egyszerűen elküldenéd a hallotaxinak?
Szívesen lehoznánk... akár névtelenül is ha úgy gondolod.

borzkutya 2013.08.24. 21:09:34

@tomajer: Köszönöm a lehetőséget. Örömmel veszem, ha megosztod blogomat.
üdv:Borzkutya

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 02:41:30

Ha jól látom, azt hiszik a bódult taxisok, hogy a mai 100x10=1000Ft ugyanúgy be fog jönni nekik az 50X20 -ból is? Értsd: bár kevesebben fognak velük utazni, de az a kevesebb simán kicsengeti majd nekik a magasabb viteldíjakat? Ennyire tutin bíznak benne, hogy a várhatóan erőteljesen megcsappanó taxizni vágyó "tehetősek" behozzák nekik ugyanazt a lóvét, mint a korábbi "csórók"?

baupexim1 2013.08.28. 08:30:16

@városjáró: nem feltétlenül hiszünk ebben. nem lehet előre megjósolni, mi lesz szombattól. vannak optimisták, vannak pesszimisták. a jelenlegi helyzetben azt gondolom(így 15 év taxikázás után), hogy az első időkben mindenképpen megcsappan a forgalom, majd fokozatosan beáll egy állandó szintre, ami a mostani rendelésszám alatt lesz mindenképpen.

borzkutya 2013.08.28. 08:47:32

@városjáró: A bódult taxisok egyszerűen csak megakarnak élni mint bárki más,és szeretnék ha nem az ő fa....l vernék tovább a csalánt.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 09:03:33

@baupexim1:
Hát, a mai nadrágszíjösszeszoríttatós időkben eléggé árérzékeny lesz az a réteg is, amelyik korábban nagyfelhasználó volt. Hiszen nekik is azért érte meg taxizni, mert kedvezőbb volt. Ha vasárnaptól valóban egy fapados árával lesz megegyező pl egy reptéri fuvar, akkor hamar meglesz annak a hatása...

@borzkutya:
Okés, csak akkor miért hallgat ez a taxitársadalom? És miért áll lapítva azok mögött, akik az ő f...kkal verik a csalánost? Miért nem mezítlábas ennek a hatezer taxisosnak legalább a harmada, ha annyira rossz fuvarszervezők keze alá dolgozni? Miért vártátok ti is odafentről a saját bajotok megoldását, ha magatok még egy belső sztrájkra (lázadásra, demonstrációra) sem voltatok képesek soha? Vagy voltak ilyen belső harcok, csak kifelé nem volt híre?

borzkutya 2013.08.28. 09:27:47

@városjáró: A srácok azért nem mernek szólni, mert kiszolgáltatott a helyzetük, bármelyik céghez mennek ugyanúgy húzzák őket, ha szólni mernek azonnali kirúgással fenyegetik őket.És azért nem mennek mezítlábasnak, mert az eddigi 20 év céges tarifa politikája elérte azt, hogy az emberek csak telefonról rendelnek taxit.
Csak egy példa: Ha elmész egy fodrászhoz akkor akkor 5000 forint, ha kihívod hozzád akkor csak 3500. ilyen sehol sincs a világon,normális helyeken ha rendelsz telefonon egy taxit az drágább lesz mintha utcán ültél volna be,emiatt inkább utcán ülnek be.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 10:26:41

@borzkutya: De hát ezt hívjuk piacnak. Ha az ritka forint helyett valaki a sűrű fillére megy, az hadd legyen már az ő és a vevőinek a dolga, nem?

borzkutya 2013.08.28. 11:06:13

@városjáró: Oké az érvelésed akkor valós ha hagyományos piaci szereplőkről van szó,de itt erről szó sincs.Taxi cégek nincsenek, csak közvetítő irodák.Ha ezeknek az irodáknak a nyereségessége lett volna a tét, akkor már régen nem ezekkel a tarifákkal taxizhattak volna az emberek. Ha minden költség annyi mint nyugat Európában(mert annyi hidd el)akkor épp ésszel felfoghatatlan lehet ennyi az árban a különbség.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 11:22:49

Ha ez így van, akkor nem lett volna ésszerűbb inkább egy olyan törvényt hozni, hogy fuvarszervezéssel 2016-tól már nem lehet foglalkozni minimum 20 autóból álló saját tulajdonú flotta nélkül? Vagy akkor meg az lett volna a baj, hogy nem alkalmazásban lettek volna az ilyen cégeknél a sofőrök, hanem számlás vállalkozóként?
Egyébként az egész a taxis ön érdekképviselet totális hiányát mutatja. Mert ha már az első fuvarszevezői "túlkapáskor" fellázadt volna a sofőrsereg. De ez igaz az egész országra. Nem figyelünk magunkra, fogalmunk sincs a jogokról és kötelezettségekről, aztán ha bukta van, sírunk az állami beavatkozásért - lásd devizahitel.

borzkutya 2013.08.28. 12:00:23

@városjáró: A világon minden normális helyen fix tarifa van, ez nem újdonság.Sajnos az embereket nem érdekli,hogy minek mennyi a költsége, csak minél olcsóbb legyen.AZ érdekképviselet küzd, de gondold végig nulla forintból csinálják, a dúsgazdag cégek ellen.Most gondolom azt kérdezed, hogy miért nem sztrájkolnak? Egyszerű a válasz, egy klasszikus sztrájkot általában munkavállalók kezdeményezik, ahol ha nem dolgoznak akkor a munkaadó veszteségeket szenved el, minél tovább kitartanak annál nagyobb az esély a megoldásra.A taxisok azért nem tudnak sztrájkolni mert a fuvar közvetítő nem szenved el veszteségeket, viszont a taxis minél tovább sztrájkol annál kevesebb a bevétele, ne felejtsük el, hogy a taxisok általában nem alkalmazottak.
És olyan még nem történt a taxis történelemben, hogy a közvetítő cég ne kért volna teljes tagdíjat.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 12:42:54

@borzkutya: De civil utasként én továbbra sem értem, hogy ha ekkora az érdeksérelme a saját autóval egyéni vállalkozóként dolgozó sofőröknek, akkor milért nem lépnek ki az őket sanyargató(?) fuvarszervezői kötelékből és állnak (vagy inkább múltidőben írom: álltak) össze egy darab flottává - saját márkanévvel, saját tarifával, saját marketinggel? Mindeki vitte volna aportként a cégbe a kocsiját, más a tökéjét, megint más a szakértelmét és mehetet is volna a meló. Ehelyett beálltak az állítólagos rabigába, és most azt hiszik, hogy az emeltebb tarifával nem fogja őket ugyanúgy levenni a korőábbi (vagy most megjelenő új) fuvarszervező. Ráadásul jogalapja is lesz, hiszen hatóságilag megállapított magasabb fuvardíjból több jut tagdíjra is. Azaz, ha a fuvarszervező eddig rajtatok élősködött, akkor ezután is rajtatok fog. Ha akar. Márpedig mért ne akarna? Vagy az ő munkásságukat - az egyszeri sofőrökkel ellentétben - lekorlátozta az új rendelet?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 12:50:25

A számos árfelhajtó tényezőről nem is beszélve. Hány ember van aki ötödmagával, hajókofferekkel és versenyzongorával akar órákon át furikázni Budapesten? Minden fuvarhoz kell a magas lóerőszám és az óriás raktér? Kell a kötelező légkondi arra a 15 percre amit taxiban tölt egy átlagfuvar utasa? Kell a bankkártya leolvasó, amikor minden így fizetett díj dupla költség az utasnak - és az elfogadónak sincs ingyen? Kell mindez úgy, hogy maga a megrendelő saját autója (ha van) se tud ennyi (fölösleges) "extrát".

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 13:24:32

Közben rájöttem, hogy a mezítlábas taxisokat úgy akarja megvédeni a fuvarszervezős nagyoktól a törvény, hogy mindenkire ugyanazokat az árakat teszi kötelezővé. Vagyis ha nem tud az utas jobban járni egyetlen adott társasággal sem, akkor kvázi eltörpül azok szerepe és színreléphetnek az utcai leintésre dolgozó mezítlábasok. Miközben megszűnik a verseny.

borzkutya 2013.08.28. 13:29:25

@városjáró: Úgy érzem te még mindig azt hiszed,hogy kamu a sanyargatás, pedig nem az, hogy mért nem álltak össze?...Összeálltak úgy hívták őket, hogy penta taxi, de A nagy cégek egyszerűen tönkre tették őket az aláígért áraikkal.A többivel amit írtál, egyetértek. felesleges volt ezeket a dolgokat belevenni a törvénybe.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 13:35:32

@borzkutya: Paraszti ésszel azt kell mondja, hogy nem állhatott össze mindenki, mert akkor nem maradt volna talaj a "nagy cégek" alatt, hogy tönkretegyék őket. Ha csak nem maffiális módszerekkel - de ez innentől se lesz kiiktatva. Sőt!

baupexim1 2013.08.28. 14:46:51

@városjáró: könyörgöm felejtsük már el, mi éri meg az utasnak...
sosem kérdezte meg senki, mi éri meg a taxisnak. ez miért nem érdekel senkit?
miért nincs feltéve egyszer sem az a kérdés 13 év alatt, hogy kedves taxis, Önnek mennyi a havi költsége, mennyi km alatt kell ezt megcsinálnia, mennyi nettó bevétele marad minden költség kifizetése után, és folytathatnám... nem véletlenül lett a taxis az utóbbi 23 évben kivéreztetve...

tehát: az utas huszadrangú jelenleg a taxizásban, tudom, ez profánul hangzik, de nem vagyok hajlandó senkit sem eltartani, senkit sem ingyen vinni azért, hogy jól érezze magát. a taxi nem szociális ellátás, nem kapunk rá állami támogatást, segélyt és semmi költségkompenzációt. aki utazni akar, fizesse meg.
a fodrásznál sem alkudozik, nem hisztizik, hogy évi 5 olló kell csak, akkor miért 1800 a vágás...

baupexim1 2013.08.28. 14:50:17

@városjáró: volt rá kísérlet. a végeredménye csúnya kudarc volt:((

baupexim1 2013.08.28. 14:53:13

@borzkutya: nem lettünk tönkretéve. egyszerű volt a menete: aki ígérgette, hogy belép, baszott jönni. egy totálisan jó kezdeményezés volt, és ha idén szeptember 1.-ig, szombatig kitart, örökéletű lehetett volna

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 15:06:03

@baupexim1: "lehetett volna" hát igen, nagyanyám is lehetett volna trolibusz, ha áramszedő nőtt volna ki a vállából karok helyett - oszt mégse az lett...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 15:17:41

@baupexim1:
gondolod a közértben azért szereted, ha a zsemle dömpingáron mindig 15 Ft és nem 55 - csak mert akad néhány lúzer boltos, akinél nem vásárol soha senki? na mert kb ez van utasoldalról most. az árverseny döntött a fuvarozók mellett. ennek vége. és meg is lesz az eredménye:
- szerződéses utasoknak annyi
- törzsutasoknak annyi
- telefonos megrendelőknek annyi
marad a drosztolás meg az utca - ahol meg majd hetente estek majd egymás torkának, mert hirtelen túl sok lesz az eszkimó a fogyatkozó fókákra , akik ráadásul ott helyben kellene megküzdenetek, mindenfajta korábbi előnyök utasoldali automatizmusától mentesen. innen az átlagutasnak baromi mindegy lesz hogy a 6x6-ot veszi-e igénybe (és ott kovács bélát, varga ferit és kis jenőt), vagy a 7x7-et. kovács béláéknak onnantól annyi lesz. belevesznek majd a nagz sárga autófolyóba, ahol a véletlenen kívül nem lesz más eszköz a kezükben a fuvarszerzéshez - hacsak nem egy újabb fuvarszervező beiktatásával, aki ma még csak egy jófej portás, egy frankó recepciós, vagz egy haver főpincér. de nem így kezdődött annakidején is?

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 15:23:19

egy szónak is száz a vége: én azt gondolom, hogy be kellett volna vezetni egy erősen kommunikált piaci maximált tarifát, és a többit rábízni a piacra. amelynek tagja lett volna természetesen maga a taxis is - akik ha kell önszerveződve kiválik az őt lenyúlók rendszeréből -, és tagja lett volna az utas - aki viszont az ár (és egye fene az érték) alapján döntött volna továbbra is az egyes vállalkozók között. ahogy piacgazdaságban megszokott.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 15:27:52

de visszatérve a békésebb hangvételhez. azt hogyan fogja egy taxis ezentúl kigazdálkodni a 450/280/70 Ft-ból, hogy új kocsit kell vennie? azt újra kell színeznie? és új órát, tabletet, légkondít meg kártyagépet kell bele szerelnie? miközben minden egyedisége (és korábbi reklámozottsága)megszűnik?

baupexim1 2013.08.28. 16:17:13

@városjáró: ez egész más. én egy darab szolgáltatást árulok, nem egy darab terméket, pláne nem százat. a multik és hasonszőrű tolvaj társaik egy terméket megvesznek 400ért, eladják 50ért, amivel becsábulsz és veszel más szart is, amin 3x-os haszna van.
a péknek ha a zsemle összköltsége 13 ft, nem fogja 8 ft-ért adni. vagy Te ezt gondolod?
miért nem nyitsz egy boltot akkor, ahol ezt játszod, ahelyett, hogy megpróbálod a saját ideológiádat erőltetni egy olyan szegmensre, aminek 1%-át nem látod át?

baupexim1 2013.08.28. 16:18:36

@városjáró: most is maximált tarifa van. nem kell bevezetni, hisz be van vezetve. nem kell árverseny, mert értelmetlen.

baupexim1 2013.08.28. 16:20:24

@városjáró: vannak ebben a szakmában sarokszámok. ha ezeket veszed alapul, akkor megláthatod, hogy a jelenlegi tarifával nem fogsz tudni kifizetni semmit. ha a fixet veszed, akkor azt látod, hogy sokkal nagyobb esélyed van arra, hogy kifizess mindent.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.28. 18:34:05

@baupexim1: nézd, ha lenne egy magasabb de lefelé nyitott tarifa, nem szólnék egy szót se. ki-ki úgy adná a fuvart ahogy akarná. ez a piac. na de az, hogy nekem az állam/főváros mondja meg, hogy mennyit kelljen minimum adnom, csak mert titeket leszed a nagy fuvarszervező mumuosotk? na hát az a "kurvaanyja" kategóriája.
ne feledd! nem valami eleve elrendelt életmentő alapszolgáltatás amit egy taxis nyújt. ez is csak egy a sok(k) közül.

zila5 2013.08.28. 20:52:07

@városjáró:
Szerintem téged a jóisten is taxisnak teremtett: kened-vágod a szakszavakat, tele vagy klassz ötletekkel, van önérzeted is, meg egy csomó fölös energiád.
Csüccs be egy sárgába volánt tekergetni jövő héttől, már úgyis évek óta várnak a fiúk egy megváltóra. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.29. 08:16:39

@zila5: kösz, ezt bóknak veszem! bár ahogy a "szakmátokat" látom, kb két perc alatt beletanulhatnék. a város amúgy is a kisujjamban van, és vezetni is 25 éve tudok, úgyhogy... de asszem nélkülem is pont kétszer annyian vagytok, mint indokolt lenne. de sebaj, az új rendszernek hála, ez se lesz így hamarosan - gondolom örültök neki :)))

zila5 2013.08.29. 10:00:56

@városjáró:
Én sem vagyok "szakmabeli" de a kétségtelen rátermettséged ellenére a két percben azért kicsit kételkednék ha szabad. Legyen inkább negyedóra. :D
Azt még nem tudom, hogy örülök-e az új rendszernek, majd ha azt látom, hogy végre tényleg azok tudnak így érvényesülni, akik szerintem megérdemlik, akkor örülni fogok, nagyon is. :)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.29. 10:10:25

@zila5: "majd ha azt látom, hogy végre tényleg azok tudnak így érvényesülni, akik szerintem megérdemlik, akkor örülni fogok"
hát ebben reménykedhetünk, de a fix tarifa erre hogyan lehetne garancia? hogy eltűnnek a pusztán fuvarszervezéssel foglakozók és átmegy mindenki mezítlábasba? kapott címek nélkül? vagy készül már a diktátum a fuvarszervezés államosítására? mert akkor már minden érthető. csak hát ugyancsak vérlázító!

zila5 2013.08.29. 10:32:36

@városjáró:
A fix tarifa bevezetése az csak egy régóta áhított és aránylag elfogadható kiigazítás.
Nem hinném, hogy több lesz a mezítlábas, mert valamiért a többség jobban szeret tartozni valahova saját magán kívül.
Azt végképp nem tudom megítélni, hogy vajon több lesz-e a beülős utas, én tuti hogy telefonálgatni fogok továbbra is, mert válogatós vagyok és az elég hülyén nézne ki, hogy állnak a kocsik a droszton én meg sétálok végig mellettük és nézegetem, hogy van-e köztük olyan, amivel hajlandó vagyok utazni.
Az államiságos fuvarszervezés az könnyen lehet, hogy már bőven tervezés alatt van, na azt nagyon rühellném, azt hiszem.

baupexim1 2013.08.29. 16:50:56

@városjáró: elmondom megint. szombatig maximált tarifa van. az, amit mondasz. kérlek, mielőtt nyomod itt a mantrád, olvass utána...:))
leírom lassabban, hátha akkor eljut:))
é-r-t-e-l-m-e-t-l-e-n...
azaz: nincs értelme. felesleges volt 13 évig. tönkretett 23 ember ezáltal több tízezer taxist. bár amint látom, Neked is az a fő irányelved, hogy a mostani 6000 is menjen tönkre. király céljaid vannak :((
csak sajnálni tudlak

baupexim1 2013.08.29. 16:52:45

@városjáró: na, ez tetszik. igazad van, ez a cél. a létszámszabályozás. igaz ez egy cseppet brutális, de ha ennyit tudott a városvezetés megoldani 23 év alatt, lelkük rajta.
(megjegyzem 1560 taxival van pont több a városban, mint amennyit eltart a jelenlegi rendelésszám)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.08.29. 17:54:21

@baupexim1: ja, és ahogy látom te pont azok közé tartozónak hiszed magad, akiknek maradniuk kell a szakmában. és ha nem?! értesz máshoz is? vagy ez egy menekülés volt az életedben?

a maximált tarifával meg nincs baj, az alsó határ eltörlésével és a különböző kedvezmények megszüntetésével van baj. DE NAGY BAJ!
szomorú, ha nem érted. bár ahogy ezt a komcsiagyú országot elnézem, itt sokan csak az atyáskodó állambácsiban hisznek - önmagukban nem... ami igencsak szánalmas.

baupexim1 2013.10.01. 14:53:49

@városjáró: most látom, hogy válaszoltál, így én is természetesen megteszem.

mosd ki a szemed, mert nem látsz tisztán. másold be, hol írtam, hogy ezt hiszem magamról...
engedd meg, hogy mi, hatezren eldöntsük, mit látunk jónak, mi sem szólunk bele a Ti dolgotokba. vagy örülnél, ha mi határoznánk meg, hogy mától 5000 ft havi fizetésért dolgozhatsz csak? ugye nem...
a suszter maradjon a kaptafánál ;)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.01. 16:25:10

@baupexim1:
"vagy örülnél, ha mi határoznánk meg, hogy mától 5000 ft havi fizetésért dolgozhatsz csak?"
Hát most is meghatározza a főváros hogy mennyiért melózhattok (kvázi mennyiből kell megélnetek), csak pluszban még azt is kiköti, hogy aki tudna/akarna, az sem adhatja magát olcsóbban, és nem kötheti magához az utasait kedvezménnyel se. Nekem ezzel van csak bajom. De nagyon!
Ha neked nincs, akkor élj meg az összement piacból - ha sikerül.
süti beállítások módosítása