2013. szeptember 01. történelmi dátum a budapesti taxizás nagykönyvében.

 

Az idő majd eldönti, hogy pozitív vagy negatív előjellel.

Ezt a változást minden oldalról vérrel és könnyel írják.

Senki nem tud semmit: mit, mikor, hogyan, miért, a taxis közvetítő irodák még mindig erőből cselekednek. Már megvolt az első tagdíj emelési kísérlet, amit egy kis összefogással sikerült megtorpedózni, okos telefonokat béreltetnek, tableteket vásároltatnak, továbbra is leveszik a kis sápjaikat.

A BKK lényeges kérdésekben folyamatosan hárít, az utolsó utáni pillanatokban fogja megmondani a tutit. Lassan mindenki rájön, hogy itt újvilág kezdődik, csak még senki nem tudja, hogyan.

Egy dologban azért biztosak lehetünk, a fuvarszervezők mindent meg fognak tenni, hogy fenntartsák hatalmukat, és sajnos erre a taxisok köréből lesz fogadó közönség.

Aki, ki tudja, hány éve ebben a fajta rendszerben dolgozik, az már nem biztos, hogy tud változtatni. Megszokta, hogy kapja a címeket, (igazából nem is tudja, mennyibe kerül neki egy cím) ha valami nem tetszik, hőbörög egy kicsit, aztán ennyi és belenyugszik.

Sajnos egyetértés sincs köztünk. Figyelem a különböző taxis fórumokat, és olyan kommunikációt folytatunk, ami egyszerűen elfogadhatatlan, így nem lehet semmit sem elérni, folyamatos sértéseket zúdítunk mindenkire, sőt egymásra is.

Ez mind az elmúlt 20-25 év folyamatos stresszének eredménye.

Ez az állandó bizonytalanság kiöli az emberből a lelket. Csak remélni tudom, hogy lesznek pozitív változások is.

Évekig azt szajkózták a cégek, hogy azért nem lehet tisztességes tarifával dolgozni, mert nem lesznek utasok. Kíváncsi leszek, mit fog tenni az az utas aki eddig is taxizott? Természetesen ugyanúgy fog taxizni. Persze lesz egy kis visszaesés, de ez 3 hónap múlva normalizálódni fog, mint ahogy eddig mindig.

Igazi gond a fuvarszervezőnek, és a taxisoknak is a “csendes” címkiadás lesz.

Az eddigi rend a fuvarszervezőknek nagyon kedvezett, mert annyi embert vettek fel, amennyit csak akartak, csak zsebelték be szépen a pénzt. Úgy csináltak, mintha figyeltek volna az arányokra, de természetesen erről nem volt szó.

Erre vonatkozóan sem vállaltak semmilyen kötelezettséget.

Az új módi szerint a rendszer fogja kiadni a címeket az adott címhez legközelebb tartózkodó fuvarosnak.

Ez elsőre nagyon jól hangzik, de nézzünk a sorok közé. Ezzel a rendelkezéssel sikerült elérni, hogy közel egyforma mennyiségű címet tudnak csak felvenni a taxisok, számításaim szerint: havi 130-170 db-ot.

Ebből nem lehet megélni!

Mi fog ebből következni: a taxisok szép lassan el fognak menni a fuvarszervezőktől, egyszerűen nem éri meg a fuvarszervezőnél bennmaradni, inkább majd az utcán fognak egerészni.

Erre a cégek a tagdíj emelésével fognak válaszolni, bár lehet, hogy tévedek mert nincs kizárva, hogy ezt sokkal előbb meglépik. (Erre már vannak előszelek.)

A fuvarszervezők (direkt nem hívtam őket taxitársaságoknak, mert az már tényleg nonszensz lenne, erről már írtam az előző bejegyzésemben),

minden próbálkozásuk ellenére konkrétan kaptak egyet egy igazi szívlapáttal.

Hogy miért mondom ezt?

A törvény több pontból áll (minden részletbe nem megyek bele, csak a fontosakba), az 50 milliós tőke biztosítása nem gond egyik varázslótanodának sem (ez csak arra kellett, hogy akárki jöttment ne tudjon piacra kerülni). Diszpécserközpont, honlap mindegyiknek van, “no problémo”.

Viszont a fix tarifa már egy igazi ki….s nekik, mert így hogy fogják megfogni az utasokat? Ár alá nem mehetnek, kedvezményes kártyát nem adhatnak ki.

Mi lesz a szerződött partnerekkel? Eddig úgy oldották meg, hogy volt egy szélsőségesen lenyomott szerződéses tarífa, plusz még a fuvarszervező is visszaforgatott (na vajon kinek a pénzéből...) a partner felé. Ilyet szeptember 1-től már nem csinálhatnak, sokkal nehezebb lesz felforgatni a piacot ilyen pihentagyú akciókkal :))

Az egész történettel a baj az, hogy bár mindkét fél komoly veszteségeket fog elszenvedni, sajnos a fuvarszervezők tovább fogják bírni, és itt jön majd a részükről a következő csapás. Szépen elkezdik felépíteni a saját flottájukat és az eddigi dróid-tartók is mehetnek gyorsan a levesbe.

Az utasok bírálják az egészet, persze, hogy bírálják, amikor ilyen-olyan kedvezményes kártyákkal, akár 165 forintos tarifával tudtak utazni. Nem lesz reptéri transzfer

(gyakorlatilag nulla forintért). Nincs aki elmagyarázhatná nekik

(a fuvarszervezők sem vállalják magukra), hogy emberek térjetek már észre: fordítva ültök a lovon. Természetesen a fuvarszervezők azt fogják kommunikálni, hogy kedves utasok, mi szívesen segítenénk de ezt a törvény nem engedi.

Az utasok élik a saját kis nehéz életüket (mert manapság mindenki szopóágon van) ők annyit fizetnek, amennyit mondanak nekik, és azt hiszik, hogy ez így korrekt.

Tehát őket ne hibáztassuk (én is ahhoz a szerelőhöz járok amelyik olcsó és korrekt).

Ehhez képest a kocsik sárgítása már csak hab a tortán, ezen már nem múlik semmi.

A fóliások is érdekesen állnak hozzá: teljes garancia csak a majdhogynem új kocsikra érvényes, öregebb kocsira, ahol már volt valami javítás a fényezésen, nuku a gari… Gondolt erre valaki egyáltalán az illetékes elvtársak közül?

Már előre látom a tavaszi meg őszi kocsi szemléket, amikor a kedves etikás urak sasolják, hogy hol hibás a  fólia és küldik el a delikvenst fóliáztatni, csillió forintért.

Egy szó mint száz, izgalmas időszak elé nézünk!

Sokan belebuknak, sokan megerősödnek, és sokan várják még mindig a csodát!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://posztokadrosztrol.blog.hu/api/trackback/id/tr715480665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása