Tele lett a Taxisputtony!!

2014.01.24. 11:42

Megint volt egy kis taxisfelvonulás, és újfent, mindenki minket utál. Pedig most már csak egy dologról szólt a fáma, vannak akik, ezzel a rendszerrel nem tudnak komfortosan dolgozni. A rendszerek hibái most már egyértelműek, de ettől még lehetne vele küzdeni, nem ez a gond.  A gond egyszerű: sok a taxis, eddig is sok volt, csak nem tűnt fel, hogy ennyire rossz az arány, most már viszont egyértelműen látszik, hogy eloszlanak a rendelések a taxisok között. Na jó, most arról nem beszélek, hogy a fuvarszervezők egy egyszerű szűrő beiktatásával, is könnyedén tudnak manipulálni. Olvastam a BKK közleményét, micsoda gőg, egyszerűen bele kellett volna tenni a törvénybe, hogy létszámkorlátozás lép életbe. Akkor szép lassan ez a probléma is megoldódott volna, ez kimaradt, most meg sokan erre ba....k rá. Ez a címeloszlási mód, még a régi nyomott áron is nagy gondokat okozott volna, már ezzel meg lehetett volna rogyasztani a piacot. Vannak taxisok akik szeretik és vannak akik nem, vannak előnyei és vannak hátrányai, de ettől függetlenül sokan vagyunk ennyi címre.

stop_hand_1.jpeg

Mondjuk azt nem értem, hogy mitől jó az, ha a profi taxisok helyett beengedünk a piacra " betanított taximunkásokat" akik keverik a Keletit meg a Nyugatit. Ha a BKK arról beszél,hogy az utasok érdekei a legfontosabbak, akkor tessék erre odafigyelni, profik helyett, ne amatőrök dolgozzanak Budapest utcáin. Ha megoldanák a  DIREKT létszámkorlátozást, az INDIREKT helyett már azzal sokat segítenének. 

Az igazság az, hogy az év végén a taxizás vitte el az időmet a blogolás helyett. Szerencsére nem volt időm a gondokkal foglalkozni, mert volt munka, persze csak "volt", mert már megint behalt az egész:( Erről már teljesen felesleges lenne siránkozni, mert már ezerszer leírtam, hogy úgy szar, ahogy van. De jött egy reménysugár, lehet hogy fentről mégis csak jó szívvel figyelnek rám? Történt ugyanis, hogy egyszer csak szembe jött velem egy online hirdetés, hogy taxisokat keresnek Berlinbe dolgozni. Ha jobban belegondolok, mi a tökömet keresnék én egy taxiban Berlinben, ezer év taxizás ide vagy oda, de akkor is van egy halom utca, amit Budapesten sem ismerek.

taxi.pngAz ötlet kiváló, itthon lassú halál van, Berlinben meg lehet, hogy lassú fejlődés, de mégiscsak fejlődés. Az ígéret 2500-3500 Euró, nem hangzik rosszul. A kinti tarifával ez nem tűnik kamunak. Online oktató anyagot küldenek, állítólag segítenek mindenben, előbbiekért állítólag nem kérnek semmi pénzt, akár még igaz is lehet. Majd meglátjuk, hónapok mire ebből lehet valami, de mégis ez sok taxisnak egy jobb élet lehet. Persze jönnek majd a fanyalgók, nem tudok németül, nem ismerem a várost, hol fogok lakni, mit fogok kajálni, ki fogja kitörölni a fenekem, meg hasonlók. Erre csak egy válaszom lehet, hogy tanulj WAZE!!!!!!!! Lehet itthon sírdogálni, vagy lehet Berlinben beleszokni a nyugati normákba, megfelelő körülmények között. És mi van, ha mégsem jön össze? Semmi sincs, de legalább megpróbáltad, azt nem hiszem, hogy egy dörzsölt pesti taxist nagyon megtudnának vezetni ebben a cégben, mert mi már azokat a furfangokat is tudjuk, amiket ők még álmukban sem gondolnak ki. De ettől függetlenül mindenki sasoljon utána a cégnek, mert azért ennek van egy gyenge lehúzás beütése. Ez így annyira szép lenne, hogy már gyanús.

Egy szó mint száz, figyelgessünk mielőtt ráfázunk!

 

 

Történt ami történt, a budapesti taxizás átalakulóban van. Szabály, szabály hátán, az egyszerű taxista lassan már Wc-re sem mehet ki engedély nélkül. Erre fejelnek még rá a fuvarszervezők, munkatáborokéra hajazó, idióta szabályai is. ŐK a nagy halak,  simán halásznak a zavarosban, tökéletesen ide illik egy általam sokszor használt közmondás: Az erősebb kutya ba...k!

Történt ugyanis, hogy a taxis törvény kimondta, hogy fix taxis tarifa van, és punktum, nincs mese, ezt kell szeretni. Aki ezt megszegi, tűzben vész el, vagy elviszi az ördög. Persze mindenki várta, hogy melyik, öltönyös pénzhúzó zseni találja ki a megoldást? És akkor jött minden taxisok istene, INNOVATÍV CSABA, először bekezdett a klasszikus pontgyüjtős okosságokkal, de mivel ez karcsú volt, jött a nehéztüzérséggel, és egy az egyben lekoppintotta a feltöltős telefonkártyát, csak ő taxikártyának hívja. Egyszerű a felállás, az utas kifizet (csak az egyszerűség kedvéért) 10 egységet egy taxikártyáért, és kap egy 12 egységes kártyát, amit teljes egészében leutazhat. Ilyen akciók a kereskedelemben mindennaposak, és elfogadottak, de mint kiderült, a FIX tarifánál ez illegális, a BKK állásfoglalása szerint is. Ebben a nagy káoszban, ami most jellemzi a taxis valóságot, egy ilyen illegális húzással letarolhatja a piacot, a szabályoknak megfelelni próbáló konkurensek elől. Ez a folyamat elkezdődött, folyamatosan köti a szerződések a többiek kárára. Eddig a pillanatig minden olyannak tűnt, mint eddig: tehát tudjuk, hogy ő tudja, hogy mi tudjuk, hogy ő tudja és nem történik semmi. De ebben az esetben, példátlan gyorsasággal, színre lépett a szakszervezet.

tgfsz_logo_260x260.png

Sikerült nekik elérni, hogy a BKK egy több oldalas kommünikében kifejtse az álláspontját, ebben a témában, http://tgfsz.hu a Budapesttaxi kárára. Én ezt azért látom hatalmas fegyverténynek, mert a TGFSZ gyakorlatilag, nulla költségvetéssel harcol a KŐGAZDAG fuvarközvetítő irodák ellen. Akik eddig azt tehettek, amit akartak, ezután lehet, hogy ez másképp lesz. Szerintem elképesztő mennyiségű munka vár még a TGFSZ-re, de ha végre célt tudnak érni, az a taxiszolgáltatás minőségére is kihatással lesz. Mert nem biztos, hogy az utasok olyan taxisokra vágynak, akik napi 12-14 órát dolgoznak fokozott  idegfeszültségben.

Számomra az lesz az igazi megdicsőülés, ha sikerül nekik (TGFSZ) végre semmissé tétetni, az úgynevezett alvállalkozói szerződéseket. Mert milyen alvállalkozói szerződés az, amikor nem a "állítólagos" fővállalkozó fizet, hanem fordítva. 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: borzkutya

3 komment

Címkék: TGFSZ

Megkaptuk ezt a fasza kis taxistörvényt, nem tagadom  érezzük is a hatását, egyik nap hopp a másik nap kopp. A törvény nem csak a taxisokra hanem a fuvarszervezőkre is vonatkozik, bár ebbe azért nem mindig vagyok biztos.A fuvarszervezők egyelőre nem mindent tudnak teljesíteni az elvártakból, vagy tudatosan szegik meg. Részükről nyilvánvalóan a legnehezebb feladat, a csendes címkiadás megvalósítása, amit lássunk be nem megy az egyik pillanatról a másikra kifejleszteni, gondolom azért ez előbb utóbb megoldódik . A másik gond amikor tudatosan megszegik a fix tarifát, A Budapesttaxi először elkezdett varázsolni pontgyűjtő kártyákkal, most már ott tart, hogy feltöltesz vagy az újságosnál veszel egy feltöltött "taxi kártyát" aminek az ára, mondjuk 10 egység és az utas ezért 12 egységet utazhat. Megmondom őszintén, csak sejtem, hogy ez nem szabályos, de kitudja? A Szakszervezet szerint ez bujtatott árcsökkentés, gondolom erre csak a Bkk tudja a megfelelő választ, remélem ezzel kapcsolatban kiadnak egy kommünikét, mert jó lenne ezt mielőbb kiegyenesíteni mert ebből még nagy zűrzavar kavarodhat.

Az előző posztomban már említettem az online fuvarszervezők mozgolódását. Sejtettem, hogy itt zűr lesz, nem is kicsi. Négy céget találtam, akik ilyesmivel foglalkoznak: TaxiLike, Takker, TaxiMost és Itaxik. A TaxiLike kivételével ezek az appok üzemeltetői nem tudják vagy nem akarják megérteni a törvényben leírtakat,számomra most már teljesen nyilvánvalóan nem tekintik magukat fuvarszervezőnek. 

Akkor nézzük a kibuvókat: A Taximost szerint ők csak adatot szolgáltatnak, és ezért nem vonatkozik rájuk a törvény pedig ha beírjuk a keresőbe akkor azt dobja ki, hogy Taximost-online taxirendelés. Reklámozzák magukat, és ha van rendelés, az utas és a taxis között állnak.

Nagyon gyenge kifogás:(((


Itaxik: Orrvérzésik megy a reklám, csak menj fel a legnagyobb közösségi oldalra.A honlapjuk akár lehetne a CIA fedő oldala is mert semmit nem tudsz meg róla, rögtön átirányít a letöltési oldalra, ahol ha letöltöd akkor is csak a taxisok adataira utazik, de nincs alkalmazás.

Számomra elfogadhatatlan hozzáállás:((

Takker: Szerintük ez egy információs portál, ahol egy magánember kifejezheti az igényét egy útra és ezt a speciális engedélyekkel rendelkező vállalkozó, a taxis kielégítheti. A takker csupán egy felület, amelyben létrejön ez a megegyezés a két fél között egy adott utazás időtúartamára. nincs honlap, nincs app, csak hirdetés de egyfolytában.

Ez is gyenge kifogás:((

TaxiLike: Ez a csapat, már eléggé régen próbál piacra lépni, volt egy megtorpanás, de ezt is a taxistörvény idézte elő, nyilatkozták korábban. Hangsúlyozták, hogy a TaxiLike-nak csak a törvényes út lehet a megfelelő, ezért ők az egyetlen akik megfelel a taxis rendeletnek és beadták a minősítési kérelmüket a Bkk-hoz.

És akkor mit mond a Bkk: megkérdeztem őket levélben és itt a válasz lényege:

A Rendelet a taxi szolgáltatók mellett a fuvarszervezőkre vonatkozó előírásokat is megfogalmazza. Az utas és a taxi szolgáltató közé ékelődő szolgáltató fuvarszervezőnek tekintendő, ezért vonatkoznak rá az előírások.

Az én saját véleményem: mivel én a törvényesség híve vagyok és teljes erővel támogattam ill. támogatom a taxis rendeletet, mint taxis nem kívánok sem a blogban sem más formában olyan cégeket támogatni akik pont a törvények megkerülését tervezik, és bízok benne hogy az illetékes hatóságok megteszik a szükséges lépéseket a rend fenntartása érdekében.

Ettől függetlenül szívesen támogatok minden törvényes újítást, minden ellenszolgáltatás nélkül, ezért osztom meg ezt a videót is:))

 

Mint ahogy már többször is írtam, elavult, lassú és igazságtalan a jelenlegi fuvarszervezői gyakorlat. Fix havidíjért, egyoldalú szerződésekkel tartják terrorban a taxisokat. Ha valaki csak egy kicsit tájékozott, és érdeklődik a világ eseményei iránt, akkor gondolom már benne is felmerült a kérdés, hogy miért nincs Budapesten, a világ több pontján már alkalmazott, okostelefonos taxirendelő rendszer? Na jó, most nem azokra a gyerekes appokra gondolok, amit pár hagyományos taxitársaság is használ. A világ boldogabb oldalán, több lehetősége is van az utasnak, ha taxival szeretne utazni. Leint egyet az utcán, hív egyet telefonon, vagy az okostelefonján egy alkalmazás segítségével, ami diszpécser közbeiktatása nélkül képes kezelni egy rendelést. Több előnye van az utóbbi módszernek, másodperceken belül kapsz taxit, már olyan rendszer is van, ahol rendelés után láthatod a térképen, mikor érkezik meg a taxid, értékelheted a fuvar végén a sofőrt, sőt, akár több lehetőségből Te választhatod ki a szimpatikus taxist. Azért, hogy a taxisnak  is jó legyen, sokkal kevesebb felesleges kötöttséggel jár, és ami a legfontosabb, csak a teljesített fuvarok után kell fizetnie.

kinai app.jpg

 Eddig úgy gondoltam, hogy ilyen nálunk soha az életben nem lesz. Volt erre egy próbálkozás a http://taxilike.com/, ami állítólag egy magyar cég saját fejlesztése, de valahogy elég haloványnak tűnt. Továbbá az sem világos még számomra hogy a taxirendelet vonatkozik-e rájuk? Ha igen, akkor eddig voltak törvényen kívüli taxisok, most még lesznek, törvényen kívüli online fuvarszervezők is? Igazság szerint a taxisok többsége várja már, hogy legyen egy ilyen rendszer, ám, hogy vegyünk komolyan olyan cégeket, akik a törvényen kívül működnek, és csak a taxisok adatait akarják behúzni.   Na most tényleg: Ha az online fuvarszervező nem tartja be a törvényt ,akkor ez elvárható az alatta dolgozó taxistól? Az is érdekelne, hogyan képesek ellenőrizni a taxisok adatait, mert az biztos, hogy erre interneten keresztül nincs lehetőségük.  Én drukkolok ezeknek a csapatoknak, de Uraim, tessék akkor ezt komolyan venni, mert úgy látom, hogy ti még nem is tudjátok, hogy egy csata kellős közepébe léptetek!  Ez itt élet halál harc!!! Ezek a fuvarszervezők, ahogy észlelik, hogy mit akartok, azonnal a BKK kezére juttatnak titeket. Tehát még egyszer: Csináljátok jól, tartsátok be a szabályokat, szolgáljátok ki az utasokat, és menni fog az üzlet.  A mostani amatőr hozzáállással, inkább ne is folytassátok. Igazság szerint próbáltam felvenni a kapcsolatot ezekkel a próbálkozásokkal, de volt aki még válaszra se méltatott (sajnos). Ettől függetlenül én bízom benne, hogy valamelyik „online fuvarszervező" csak megfelel a taxis törvény passzusainak, és meg tudja törni, a jelenlegi fuvarszervezők erős pozícióját.

Olyan sokáig tart a műtét, hogy közben lassan, de biztosan meghal a beteg. Szeptember 1-én kezdődött, de még mindig csak a feltárásnál tartunk. Ezer sebből vérzik az összes taxi piaci szereplő, most már mindenki szopóágon van. Az utasok szerencsére ebből nem sokat látnak, de a kulisszák mögött véres hatalmi harc folyik. Eddig a fuvarszervezők tartották kézben az ügymenetet, de most  színre lépett a BKK, és a törvény erejénél fogva átvette a hatalmat. Próbál erőt mutatni, ez többé-kevésbé sikerül is neki. A fuvarszervezők, számomra teljesen érthetetlen módon, csak nyögvenyelősen tudják, próbálják teljesíteni a törvényi előírásokat, pedig abból a pénzből amit évek alatt behúztak a taxisoktól, igazán futhatna rá. A GPS alapú címkiadó rendszerek 1 kivételével gyakorlatilag csődöt mondtak. A legtöbb cég még be sem vezette ezen rendszerek használatát, ameddig tudják húzzák a bevezetést. Nem csoda, hogy miért! Tudják, hogyha bevezetik elkezdődik számukra a hattyúdal. Egyszerűen nagyon kevés a cím mennyiség ennyi taxisra. Ahol bevezették a csendes címkiadást, már erősen látszik a hatása, a szotyitaxi ebbe bukik bele, ott már lassan csak szmokingban és lakkcipőben lehet dolgozni, és mindenki csak kifényesített protkóval állhat munkába. Mindegyik cég, semmitől sem visszariadva, igyekszik lenyúlni a másik cég fuvarállományát. Fejpénzért szereznek utasokat a hotelekből, és bárhonnan, ahol utassal kereskednek, mintha a vadnyugaton lennénk.lucky_luke.jpg

Természetesen, ezt is a taxisnak kell fizetni (persze, csak ha akarja), és persze mindenki akarja. Annyira kevés lett a cím, ha meg akar élni, ezt is be kell vállalni. Véresen komoly a helyzet, amíg helyreáll az egyensúly (szerintem kb. két év), addig itt mindenki belerokkan, na jó, a fuvarszervezők biztosan nem, van még lóvé a párnacihában. Viszont a droidtartók, leánykori nevükön a taxi bérbeadók, igen nagy bajban vannak, mert az ő "alkalmazottaik" (HAHAHA) már biztosan nem keresnek annyit, hogy az ő zsebeiket tömjék. Az egyszerű taxista van megint csak a legnagyobb kakában, és azt hiszem, ez lesz a világ végezetéig. Amíg a rendszerből nem esik ki 1000-1500 taxis, addig itt mindenki vért fog húgyozni. Sokáig fog tartani a piac felépülése, de az is lehet, hogy ez soha sem fog megvalósulni. 

Szép kis időket élünk, nem mondom!! Agybajt kapok ezektől a celebektől, pazar házak, csilliómilliós autók és parasztság a végletekig. A csapból is a taxi folyik, erre mi történik? Mindenki "együnk csodát Norbija" rögtön beépítette a marketingjébe, ezer éves, taxinak felöltöztetett zsigulijával viszi jobbra balra a népeket. Ott a másik csoda mókus, "beszéljünk szépen magyarul Győző", a vak is látja, hogy megúsztatta a NAV-ot, de nem számít, kaptak egy felfüggesztettet és mindenki boldog a családban. Egy szó nem hangzik el arról, hogy ezt elba....k és ilyet többet soha, de soha többet nem csinálunk. Ott az a soroksári gyilkosság, sajnos megöltek egy anyukát, szörnyű! Erre az egyik futó klub elnökségi tagja megmondja a tutit: "AZT KAPTA A NŐ, AMIT MEGÉRDEMELT" Hogy jön ehhez ez a szájkaratés? Remélem a futótársai kiközösítik, és futhat otthon egy futópadon, ahol elgondolkodhat mikor milyen hülyeségéket beszél össze, és kinek az életébe tipor bele. De ezt az ügyet, saját maga népszerűsítésére "csoda Norbi" sem hagyhatta szó nélkül. Az, hogy elmondja, hogy állítsuk vissza a halálbüntetést, elment volna a fülem mellett, de az, hogy frankó önvédelmi tippeket is ad, az már megint csak hülyeség. Mert, ha annyira vágná ezt a témát, akkor évekkel ezelőtt a szentendrei éttermében nem kapott volna akkora sallert, hogy körbe forgott a buksija, mindezt egy kamerával dokumentálva. Mondtam már, hogy mennyire gáz más hülyítéséből élni? Hányinger, tiszta szemfényvesztés!

DHUN_DYNAMO_MAGICIAN_IMPOSIBLE_3_960_534-1.jpg

Itt ez a dress code téma, hol élünk mi, Észak-Koreában? Ez most tényleg ennyire fontos, hogy ki milyen gatyában jár az egyetemre? Nincs elég más probléma az oktatásban? Ugyanez megy a taxizásban is, egyre szarabbul megy az üzlet, az okos cégvezetők teljesen értelmetlen öltözködési szabályokat vezettek ill. vezetnek be. Minek kell egy 50 éves taxidrivernek felvennie az érettségi öltönyét (másra úgy sem telik) azért, hogy elmenjen az utasért egy garnír szállóhoz? Ettől még nem lesz több utas! Több utas attól lenne, ha megteremtenék a cégvezetők a nyugodt körülményeket, és akkor az utasért egy nyugodt, kipihent, felkészült, értelmesen kommunikáló sofőr menne. Remélem jön majd egyszer egy új csapat, aki képes lesz ezt megteremteni. Nyugalomra lenne végre szükség, nem erre a sok zűrzavarra!

Mielőtt bármibe is belekezdenék, mit jelent az, hogy szotyitaxi? Ez a kifejezés pár évvel ezelőtt került be a taxis szlengbe. Azokra a cégekre mondták, akik mélyen a gazdaságosság alatt kezdtek el fuvaroztatni az alvállalkozóikkal.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egy taxis szegény legény, aki úgy gondolta, hogy megcsinálja a tutit. A gazdasági válság kellős közepén, megálmodta, hogyha a cégével alámegy a piaci árnak, (na nem ám kicsivel, hanem inkább sokkal) akkor itt dőlni fog a pénz. Igaza volt, tényleg dőlt a pénz, az utasok örültek ennek a nagyon nyomott tarifának, és voltak taxisok is, akik ÍGY LEGALÁBB TUDTAK DOLGOZNI. Ezzel az árpolitikával sikerült letarolni a piacot, viszont itt semmilyen erkölcsi normáról ne beszéljünk, mert nem volt. Na, nem a Taxisok részéről, hanem a fuvarszervező iroda részéről. Több cégátalakítás, több büntetés az utas közönség megtévesztése miatt (megtévesztő km díj a kocsin kihelyezett matricákon). Tudom, most kapom majd az ívet, hogy miért baj, ha egy cég olcsón dolgozik? Mint már ezerszer, most elmondom ezeregyedszer is, hogy egy fuvarszervező iroda nyereségessége nem attól függött, hogy milyen olcsón mentek az alvállalkozói. Viszont van még egy csavar a történetben, hogy itt tényleg elég jól lehetett keresni, persze a többi 3000-4000 taxis kárára. Azt kell, hogy mondjam a tulajdonos nagyon tehetséges üzletember volt, azért csak volt, mert nem olyan rég tragikus gyorsasággal elhunyt.

SZotyi.jpg

A sajnálatos elhalálozás után, elkezdődött a marakodás a koncon. Voltak, akik kiszakadtak, hasonló névvel kezdtek el dolgozni. Őket az óta már minimális összegért felvásárolta a konkurencia. Az új vezetés abban bízott, hogy az utazó közönség majd hálás lesz, mert eddig egy zacskó szotyi áráért lehetett velük utazni. Persze, hogy nem lettek hálásak, az emberek már csak ilyenek, kihasználták a lehetőséget és ENNYI.

A szeptemberi törvényi változásoknak, ők az eddigi legnagyobb vesztesei, a mennyből a pokolba zuhantak. Azokat a srácokat, akik ott dolgoznak, nagyon sajnálom, ahogy hallom már elkezdődtek az ilyenkor megszokott keménykedések. Mintha a szerencsétlen taxis tehetne arról, hogy a törvény bevezetése előtti héten valami eszement kitalálta, hogy menjünk retró tarifával. Ezzel aztán végképp sikerült az utasaik figyelmét felhívni a két tarifa közötti kontrasztra. Az a vezető, aki ilyet kitalál egy igazi dilettáns. Már most elkezdődött az elvándorlás, de az a gond, hogy bárhova mennek (mert felveszik őket az tuti) csak tovább rontják az ott lévő kollégák helyzetét, mert a jelenlegi helyzet sehol sem rózsás.

Megint elkövettem az a nálam folyamatosan előforduló hibát, hogy olvasom az online médiát. A sok okos meg még okosabb cikk után, jött a mai napi félelem morzsa. A BKK és a Fővárosi Önkormányzati Rendészeti Igazgatóság 2013. október 1-től megkezdi a budapesti taxik teljes körű ellenőrzését. Először is kérdem én őszinte tisztelettel, mi a fészkes fenéért kell ezt előre bejelenteni? Majd most jól mindenki megijed, na persze, a keletinél és a Westendnél,meg még sorolhatnám a helyeket. Hogy fogják ezeket hapsikat ellenőrizni? Szerintem sehogy, az statisztikát simán tudják hozni, ha csak az egyszerű taxistákat ellenőrzik, minek keveredjenek bajba? Mondjuk arra is kiváncsi lennék, hogy milyen emberek vannak ezekben az "elit kommandókban? 

3_o_kommandos_rajtautes-MTI-N-Nagy_Lajos.jpg

 

Ezeket a hiénákat, eddig sem volt könnyű ellenőrizni, most ez mitől változna meg? A vérükben van, hogy ki az ellenőr és ki nem. Szerintem ellenük csak erővel lehetne fellépni, de most ezt teljesen komolyan mondom. Ezért nem merték a fuvarszervező cégek sem megvédeni a saját alvállalkozóikat, velük szemben. Egyetlen egy fuvarszervezővel nem mertek ujjat húzni, és csak azért, mert tudták, hogy a vezetőségnek van annyi vér a pucájukban, hogy megvédje az alvállalkozóit.(maxtaxi) A cikk szerint a fuvarközvetítő irodák is a szőnyeg szélére állhatnak… na, végre, csak kiderül ott is valami huncutság, és végre ott is rálépnek egy két farkincára!  

A törvény azért van, hogy betartsuk, nincs mese be kellett fóliáztatnom a kocsim. Az összes műhely csodákat regélt, hogy ők a legjobbak, ők használják a legjobb fóliát, nekik van a legjobb csapatuk, ár-érték arányban, nincs párjuk. Mivel már kinőttem a mindentelhiszekmindenkinek korszakomból, úgy gondoltam, utána nézek a dolgoknak. Az gyorsan kiderült számomra, hogy a legszebb ha fújják a fóliát,  vitathatatlanul olyan mintha festették volna, nincsenek toldások, szépen elvan tisztázva minden, viszont sokkal drágább, és a tartósságról sem vagyok teljesen meggyőződve, mivel ember viszi fel az anyagot, szerintem lehet különbség az anyag vastagságban. A másik megoldás a tekercsben vásárolt fólia felragasztása, természetesen szakemberrel. Na itt már nagy a szórás, lehet egészen gyenge alapanyagot is felhasználni, meg vannak igazi csúcs fóliák is. Számomra az igazi nagy meglepetés az volt, hogy vannak kivitelezők akik olyan csomagot is kínálnak, ahol nem hajtják alá a széleket, nem veszik le a kilincseket, nem szerelik ki a lámpákat, ennél a megoldásnál gyakorlatilag még garancia sincs nagyon, tiszta gányolás az egész. Nyilvánvaló, hogy ez a legolcsóbb megoldás, de ez az előbbinél nagyságrendekkel csúnyább. És akkor jöjjön a köztes megoldás, ragasztott fóliázás, kiszerelt lámpákkal és kilincsekkel, az éleknél behajtott eltisztázással. Számomra az utolsó volt az üdvözítő.

 folia.jpg

Három hetet vártam, mire fogadtak a srácok. Profi fólia, profi csapat, viszonylag normális ár. Két nap alatt, átvarázsolták, amikor érte mentem alig ismertem meg, felületes szemlélőnek, olyan mintha egy teljesen új kocsiba ülne. Közelebbről azért elég árnyalt a kép, vannak formák, amit ezzel a technológiával egyszerűen nem lehet szépen megcsinálni, a vissza hajtásoknál sem valami gyönyörű, ezeket a kilincseket sem arra tervezték, hogy fóliázzák. Összességében, távolról szép, akár mondhatnánk sportosnak is, viszont közelről, számomra nem valami csodás. Itt most nem a kivitelezőt bántom, az egész számomra olyan mintha Hollywoodbeli film díszlete lenne. Egyenlőre kizártnak tartom, hogy ez a fólia évekig fent maradjon.

Most jöttem rá arra, hogy ez az egész fóliázás, csak egy politikai játszma része. Ez nem az utasokról és nem a taxisokról szól.Nincs másról szó, csak önigazolásról a városháza részéről.... Látjátok, mennyit teszünk a városért.