Történt ami történt, a budapesti taxizás átalakulóban van. Szabály, szabály hátán, az egyszerű taxista lassan már Wc-re sem mehet ki engedély nélkül. Erre fejelnek még rá a fuvarszervezők, munkatáborokéra hajazó, idióta szabályai is. ŐK a nagy halak,  simán halásznak a zavarosban, tökéletesen ide illik egy általam sokszor használt közmondás: Az erősebb kutya ba...k!

Történt ugyanis, hogy a taxis törvény kimondta, hogy fix taxis tarifa van, és punktum, nincs mese, ezt kell szeretni. Aki ezt megszegi, tűzben vész el, vagy elviszi az ördög. Persze mindenki várta, hogy melyik, öltönyös pénzhúzó zseni találja ki a megoldást? És akkor jött minden taxisok istene, INNOVATÍV CSABA, először bekezdett a klasszikus pontgyüjtős okosságokkal, de mivel ez karcsú volt, jött a nehéztüzérséggel, és egy az egyben lekoppintotta a feltöltős telefonkártyát, csak ő taxikártyának hívja. Egyszerű a felállás, az utas kifizet (csak az egyszerűség kedvéért) 10 egységet egy taxikártyáért, és kap egy 12 egységes kártyát, amit teljes egészében leutazhat. Ilyen akciók a kereskedelemben mindennaposak, és elfogadottak, de mint kiderült, a FIX tarifánál ez illegális, a BKK állásfoglalása szerint is. Ebben a nagy káoszban, ami most jellemzi a taxis valóságot, egy ilyen illegális húzással letarolhatja a piacot, a szabályoknak megfelelni próbáló konkurensek elől. Ez a folyamat elkezdődött, folyamatosan köti a szerződések a többiek kárára. Eddig a pillanatig minden olyannak tűnt, mint eddig: tehát tudjuk, hogy ő tudja, hogy mi tudjuk, hogy ő tudja és nem történik semmi. De ebben az esetben, példátlan gyorsasággal, színre lépett a szakszervezet.

tgfsz_logo_260x260.png

Sikerült nekik elérni, hogy a BKK egy több oldalas kommünikében kifejtse az álláspontját, ebben a témában, http://tgfsz.hu a Budapesttaxi kárára. Én ezt azért látom hatalmas fegyverténynek, mert a TGFSZ gyakorlatilag, nulla költségvetéssel harcol a KŐGAZDAG fuvarközvetítő irodák ellen. Akik eddig azt tehettek, amit akartak, ezután lehet, hogy ez másképp lesz. Szerintem elképesztő mennyiségű munka vár még a TGFSZ-re, de ha végre célt tudnak érni, az a taxiszolgáltatás minőségére is kihatással lesz. Mert nem biztos, hogy az utasok olyan taxisokra vágynak, akik napi 12-14 órát dolgoznak fokozott  idegfeszültségben.

Számomra az lesz az igazi megdicsőülés, ha sikerül nekik (TGFSZ) végre semmissé tétetni, az úgynevezett alvállalkozói szerződéseket. Mert milyen alvállalkozói szerződés az, amikor nem a "állítólagos" fővállalkozó fizet, hanem fordítva. 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szerző: borzkutya

3 komment

Címkék: TGFSZ

A bejegyzés trackback címe:

https://posztokadrosztrol.blog.hu/api/trackback/id/tr75645516

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csakmeraze 2013.11.22. 12:53:16

Isten óvjon minket a szolgáltatók versenyétől, még a végén az utas járna jól.

Pszt! 2013.11.22. 12:53:17

Miért is jó az utasnak, ha nem adhat kedvezményt a taxis?
süti beállítások módosítása