Szemünk előtt hullik darabokra, a budapesti taxis piac!
2013.10.13. 21:22
Olyan sokáig tart a műtét, hogy közben lassan, de biztosan meghal a beteg. Szeptember 1-én kezdődött, de még mindig csak a feltárásnál tartunk. Ezer sebből vérzik az összes taxi piaci szereplő, most már mindenki szopóágon van. Az utasok szerencsére ebből nem sokat látnak, de a kulisszák mögött véres hatalmi harc folyik. Eddig a fuvarszervezők tartották kézben az ügymenetet, de most színre lépett a BKK, és a törvény erejénél fogva átvette a hatalmat. Próbál erőt mutatni, ez többé-kevésbé sikerül is neki. A fuvarszervezők, számomra teljesen érthetetlen módon, csak nyögvenyelősen tudják, próbálják teljesíteni a törvényi előírásokat, pedig abból a pénzből amit évek alatt behúztak a taxisoktól, igazán futhatna rá. A GPS alapú címkiadó rendszerek 1 kivételével gyakorlatilag csődöt mondtak. A legtöbb cég még be sem vezette ezen rendszerek használatát, ameddig tudják húzzák a bevezetést. Nem csoda, hogy miért! Tudják, hogyha bevezetik elkezdődik számukra a hattyúdal. Egyszerűen nagyon kevés a cím mennyiség ennyi taxisra. Ahol bevezették a csendes címkiadást, már erősen látszik a hatása, a szotyitaxi ebbe bukik bele, ott már lassan csak szmokingban és lakkcipőben lehet dolgozni, és mindenki csak kifényesített protkóval állhat munkába. Mindegyik cég, semmitől sem visszariadva, igyekszik lenyúlni a másik cég fuvarállományát. Fejpénzért szereznek utasokat a hotelekből, és bárhonnan, ahol utassal kereskednek, mintha a vadnyugaton lennénk.
Természetesen, ezt is a taxisnak kell fizetni (persze, csak ha akarja), és persze mindenki akarja. Annyira kevés lett a cím, ha meg akar élni, ezt is be kell vállalni. Véresen komoly a helyzet, amíg helyreáll az egyensúly (szerintem kb. két év), addig itt mindenki belerokkan, na jó, a fuvarszervezők biztosan nem, van még lóvé a párnacihában. Viszont a droidtartók, leánykori nevükön a taxi bérbeadók, igen nagy bajban vannak, mert az ő "alkalmazottaik" (HAHAHA) már biztosan nem keresnek annyit, hogy az ő zsebeiket tömjék. Az egyszerű taxista van megint csak a legnagyobb kakában, és azt hiszem, ez lesz a világ végezetéig. Amíg a rendszerből nem esik ki 1000-1500 taxis, addig itt mindenki vért fog húgyozni. Sokáig fog tartani a piac felépülése, de az is lehet, hogy ez soha sem fog megvalósulni.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mészáros Laci 2013.10.14. 08:52:08
2013.10.14. 09:17:49
Még ma is kaotikus állapotok uralkodnak ezen a piacon. Elég, ha az ember megáll, és megnézi, mi megy mondjuk a Keleti pályaudvaron. És nem kell a mélyre ásni, elegendő szemlélődni.
Pala74 2013.10.14. 09:24:59
♔batyu♔ 2013.10.14. 09:43:01
Vagy négy napja el akartam vitetni egy ismerősömet és odaléptem egy parkoló taxihoz este 10 órakor. "mennyiért viszi el?" (Onnan 4 km, a csúcsforgalom már régen lecsengett)
"Nem tudom". (Nyilván hagytam a faszba és telefonon hívtam egyet, aki az árat is előre megmondta).
Szóval amíg ilyenek vannak, tisztuljon csak a piac, szerintem egyáltalán nem lenne rossz, hogy két-három társaság uralja Bp-et, a mezítlábas taxi pedig kihal.
Érdemes benézni az utcán álló autókba is, azon csodálkozom, hogy ezek javarészébe egyáltalán be mer ülni valaki. Kigyúrt cigány, vagy nem cigány, de akkora simlis, hogy messziről bűzlik.
vuvuvu2 2013.10.14. 09:45:39
♔batyu♔ 2013.10.14. 09:46:26
A kapitalizmus szabályainak pedig nem mond ellent.
♔batyu♔ 2013.10.14. 09:49:46
Dehogy nem kapsz valamit a 30%-os emelésért. Kimegy neked Újpalotára is a taxi és nem kell várnod 10 percet, míg felveszik a telefont. Próbáld ki.
Esőben pedig szvsz. New York-ban sincs taxi azonnal.
belgabela 2013.10.14. 09:54:30
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.10.14. 09:59:45
erdemes lett volna elore megvizsgalni a hatosagi ar otletet, mert csokkenteni fogja az utazasok szamat, lehet, hogy tobbel, mint amennyi a plusz bevetel. ugyhogy viszlat, taxisok 30%-a...
vuvuvu2 2013.10.14. 10:23:52
kijön a taxi most is, de sokkal többet kell várni, mint régebben (mint kb. 3-4 éve) pedig ugyanazokra a helyekre hívom. ezek a helyek város különböző pontjain vannak, nem újpalotán vagy külvárosban, sokszor kifejezetten a belvárosban (kiskörúton belül) ahol szintén 10 perceket kell várni nem csúcsidőben is. sokkal megbízhatatlanabbá vált időben a telefonos rendelés. többet kell várni míg felveszi a dicspécser a telefont, és többet míg megérkezik a taxi. ráadásul kiszámíthatatlanabb az egész, mert a diszpécserek bemondják a 10 percet, és nincs ott a taxi 10 perc múlva sem. és most hogy megnyomták az árakat, ezen a téren nem változott semmi az gvilágon, azaz továbbra is kiszámíthatatlan az egész rendszer. hozzáteszem egyre több bunkó taxist láttam aki pl. úgy áll meg a ház előtt, hogy a pocsolyán keresztül tudsz beszállni, vagy külön könyörögni kell, hogy jöjjön be a kapuig ha idős embernek hívok taxit aki nehezen mozog. totál kiszámíthatatlan az egész. hogy újpalotán mi a helyzet nem tudom, arra nem szoktam közlekedni, de tippem szerint eddig is voltak akik dolgoztak arrafelé is, mint ahogy a város többi kerületében is, csak gondolom nem annyian, így többet kellett várni.
elhiszem hogy new yorkban is nehéz esőben taxit szerezni, de nem lehetetlen. én magam esőben és száraz időben is taxiztam kint, nem mondtál újat. egy nagy különbség persze van new york és bp. között mégis (ha már pont őket emlegeted), hogy jól szervezett a kinti taxi-rendszer, és megbízhatóan működik ez a szolgáltatás. tudod ez a nagy különbség: ott szolgáltatásként működik, itt pedig bizniszként. itt horrorárakon, kint megfizethető árakon.
vuvuvu2 2013.10.14. 10:26:52
Zedder 2013.10.14. 10:31:01
Batyu, a taxi most nem jön ki! Te miről beszélsz? Én is ugyanezt tapasztalom:
- 2-3 éve gyakorlatilag 5 percen belül _bárhol_ ott volt a telefonon rendelt taxi (nagyobb társaságok), a külvárosi kerületekben is. Most volt egy jelentős áremelés, örülniük kellene, erre itt vagyok október közepén a Moszkva téren, és 15-20 percre tudnak taxit vállalni? WTF???
- Ha rendelés után lemegyek a ház elé: fagyoskodom. Ha rászámítok 15 percet, akkor meg tuti ott lesz 5 perc alatt, és számolja a várakozási díjat. Lófasz ez így.
- A telefon különösen aljas: egyből felveszik, az automata bemondja, hogy "mindjárt kapcsoljuk az operátort", aztán még 1-2 percig simán hallgatod a zenét vagy a "kicsöngést". Na régen ilyen sem volt.
Akkor miről is beszélünk?
Komolyan mondom, lassan előző este meg kell rendelnem időre a taxit, hogy másnap reggel el tudjak menni dolgozni. Szánalom.
Before · http://azbeszt.blog.hu 2013.10.14. 10:31:49
Először az változott, hogy mindenféle ismeretlen felségjelű taxik jöttek az általam ismert és hívott számról, amit nem teljesen értek, de végül is nem érdekes.
Viszont az már igen, hogy egyik útról a másikra az addig kb 3600 forintos fuvar 4800-ba került. Mivel ez már látszott a távolság felénél is, beszélgettem a sofőrrel, aki elmondta, hogy bár kisebb a visszaesés egyelőre, mint az várható lett volna, de így is simán 20-25 százaléknyi. Persze nekik most még mindegy, mert a kieső forgalmat kompenzálja a magasabb fuvardíj, de ha a dolog tendenciává válik, akkor nagyon hamar bajba fognak kerülni.
Az viszont biztos, hogy az utasok már most is szívnak, és ebben a formában a legkisebb mértékben sem vigasztaló, hogy könnyebben és pár perccel hamarabb lehet kocsit kapni.
Más kérdés:
A tisztelt posztoló ki tudná fejteni részletesebben, esetleg egy külön posztban alaposan, hogy mi a probléma a GPS-alapú rendszerekkel? Miért nem jók, illetve miért nem akarják bevezetni a taxisok?
jet set 2013.10.14. 10:41:16
Mansell 2013.10.14. 10:56:46
annmbp 2013.10.14. 10:59:01
Miért van az, hogy ugyanazért az árért egyszer egy telecigizett fosládát kapok másik alkalommal meg féléves illatos mercedest ugyanattól a cégtől? Nem hinném, hogy ezt a sárga autófóliázás megoldaná.
Ha szept előtt prezentálni akartam, akkor hívtam szotyit, ha meg atom állapotban szerettem volna hazamenni a piafból akkor meg valami fapados diszkont izét, ahol olymindegy, hogy 150ért mivel és ki visz haza.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 11:32:35
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 11:34:03
annmbp 2013.10.14. 11:34:24
Ha szept előtt prezentálni akartam, akkor NEM hívtam szotyit...
természetesen így helyes a kommentem
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 11:36:40
Kakimaki0123456789 2013.10.14. 11:44:43
FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2013.10.14. 11:45:07
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 11:50:12
Kakimaki0123456789 2013.10.14. 11:51:46
Magyarul: total hulyeseg. A piac szabalyozasanak lenyege es a celja hogy a fogyaszto fel tudja merni hogy mennyi penzert milyen szolgaltatast kap cserebe. Tehat hogy a taxiora ne legyen megbirizgalva, a taxi azt a kenyelmi szintet nyujtsa amit meghirdet, annyi ido alatt alljon ki mint amit meghirdet, es azon az aron.
qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2013.10.14. 12:16:00
menjenek csődbe.
Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2013.10.14. 12:42:36
Szerintem az nem normális, hogy akinek a BKV drága volt az inkább taxival ment. A budapesti taxiszolgáltatás színvonala az elmúlt években a kairóihoz volt fogható.
Ahhoz hogy színvonalasabb legyen a szolgáltatás, meg kell mozdulnia az állóvíznek. Valóban szükség lenne a változásra, mint amilyen a rendelkezésre álló idő, stb. Majd egyszer jön egy cég amelyik nes sanyargatott kényszervállalkozókból áll, hanem beszerez taxizásra alkalmas kocsikat és felvesz alkalmazottakat akik azzal taxiznak. Akkor majd lesz szolgáltatás. A régi árak mellett lehetetlen volt egy korszerű autó fenntartása kulturált szolgáltatóval a kormány mögött.
Egy polgár aki kővé dermed a hülyeségtől 2013.10.14. 12:50:55
Itt csak állítólag voltak elit cégek. Azért nem volt fuvar sokszor a belváros közeli helyekre mert a taxisok egy szerűen nem nyomtak azokra a címekre amikről már tudták, hogy csak a közeli belvárosba szokott menni a hívó. sokszor az is baromi bosszantó volt hogy az utcán hívtam autót, és az orrom előtt elmenő 4-5 kocsi nem az volt amelyiknek értem kellett volna jönni, hanem 20 (!) perc múlva a világvégéről került elő egy "erős" rádióval felszerelt versenyző. Elméletileg a GPS miatt ez most gyökeresen megváltozik. És persze lehet integetni ugyanannyiért. Szerintem jók a változások.
egyhatosmotor 2013.10.14. 13:00:52
Hiéna vagytok mind, jellemtelen gyökér, fillérbaszó gurulókoldus!!
Csak azért létezhettek, hogy a társadalomnak legyen kit megvetnie és leköpnie!
kiwirágós kivirradtig 2013.10.14. 14:09:32
Majd ha leszoktok arról, hogy mindenkit átbasztok, meg ha majd betartjátok a közlekedési szabályokat, akkor lehet ugatni. Addig kuss van.
(Lásd a múltkori ellenőrzés eredményét, ahol minden taxis csalt, akit ellenőriztek, egy csomónak az engedélyét is bevonták.)
Egyébként az utcák, főleg éjszaka, hemzsegnek a taxiktól, túl sok taxi van. A fele elég lenne, de lehet, hogy a negyede is.
A többieknek meg bizony el kell menni dolgozni.
kiwirágós kivirradtig 2013.10.14. 14:10:21
Ja, vagy ha büntetnének a tiédhez hasonló helyesírás miatt.
kiwirágós kivirradtig 2013.10.14. 14:20:19
Ez mondjuk ordas nagy hazugság. Lehet, hogy fillérre nem tudja, de mondjuk 200-300 Ft-os pontossággal kell, hogy tudja, hisz nem aznap kezdte a szakmát, nagyjából sejti a távolságokat.
De amikor a Deákról a Hősök teréig (kb. 2,5 km) 2500 Ft-ot tippel a mindennel együtt kb. 1000-1100 helyett, addig nincs miről beszélni.
kiwirágós kivirradtig 2013.10.14. 14:25:39
Hagyjuk már ezt a "régi árak mellett lehetetlen volt egy korszerű autó fenntartása kulturált szolgáltatóval a kormány mögött" dumát.
Egyrészt a kulturáltság nem pénzfüggő, másrészt meg a régi árakon is kerestek egy 8 órás műszak alatt átlag 40-50 ezret, és adózni meg kb. semmit nem adóztak, mert mindent leírtak költségként, kb. 5-ször annyit, mint amennyi a tényleges költségük volt.
Te hol keresel ennyit?
ervin2 2013.10.14. 14:32:10
Szó szerint egyetértek, különösen az utolsó sorokkal
2013.10.14. 14:32:32
Egytől-egyig mind mocsadék.
egyhatosmotor 2013.10.14. 14:42:36
megérkezünk, mondja hogy 9650 Ft. Adom a húszrókást, várok. Aszongya, nem tud visszaadni. Hát mondom koma, akkor eltekerünk egy benyakúthoz és felváltjuk szépen. Persze addig az óra nem pörög ám. Sivalkodik, hogy nem úgy van az. Mondom neki, te öreg, szted én tehetek róla, hogy nincs nálad váltópénz? Látta, hogy hajthatatlan vagyok, néccsak, előkerült a taxisbrifkó és tudott visszaadni fillérre. Búcsúzóul bebasztam ezerrel az ajtót és elküldtem a kurva annyába. Valami még óbégatott az ablak mögül, de aztán a nagyméretű csulám eltakarta a fejét.
Don Quixote de la Ferko 2013.10.14. 14:50:22
Kétféle emlékem van a taxiról.
Az egyik az, hogy ha autóval megyek akkor mozdulni nem lehet a sok tetőlámpás gyökértől, annyi van belőlük. Ha viszont taxi kell, akkor hadonászhat az ember órákat az út szélén, megállni egyik sem hajlandó.
A másik meg az az észlény, amelyik habzó szájjal szidta az Erzsébet-híd buszsávjában álló, felnyitott motorháztetejű autót, mert az mit keres ott, miért nem maradt a belső sávban, a busz sáv a taxisoké. Még a busz is útban volt a gyökérnek.
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2013.10.14. 14:50:43
Most ott tartunk, hogy olyan luxus lett a taxizás, hogy alig van olyan, aki meg akarja fizetni...
Szinte olcsóbb bérelni egy sofőrt.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 15:22:52
Az egyébként alap, hogy nem 10-20 ezerre kell az ilyeneket büntetni, hanem első körben néhány százezres bírság és engedély felfüggesztése, másodjára engedély örökös elvesztése és harmadjára börtön. Van egy olyan érzésem, hogy nem így működik a rendszer, de az már haladás, hogy vettek fel új ellenőröket, akiket nem ismer évek óta arcról az összes taxis.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.10.14. 15:34:52
Mondjuk az igaz, hogy a Deák-Hősök tere a pontos indulási helytől függően 1200-1400 forint, közel sem 2000 forint. Lehet, hogy előrelátóan egy neki járó 40-60%-os borravalót is beleszámított :)
A taxisok között bőven van olyan, aki aznap kezdte a szakmát. Szerinted önszorgalomból jelentek meg a sárga autók vagy azért, mert az újak csak olyannal kapnak engedélyt? :)
vuvuvu2 2013.10.14. 16:10:55
a gond ott van, hogy most 1. kategóriás áron nyomják a 2. vagy akár 3. kategóriás szolgáltatást (tiszt. a kivételnek).
a koncepcióval van a gond. hogy újra new york-ot hozzam elő, ott alapvetően 2 kategória van: a limuzin-szint, amelyet pl. üzleti utasok használnak vagy kennedy-transzfert kérők, és a városon belüli közlekedést segítő sárga-taxi szint.
itt is ez kellene: legyen egy drágább szint, kifejezetten szép és drága autókkal, kifejezetten a turistáknak, reptér transzfereseknek, 2. kerületi (új)gazdagoknak (nem csajozós, füvezős hülyegyerekek számára rendelkezésére álló buli-limuzinokra gondolok, hanem mondjuk bőrüléses mercikre és hasonlókra), minderre azt mondom, hogy a jelenlegi árszint reális. és legyenek tiszta, kultúrált középkategóriás autók, a pesti, városi közlekedést segítendő. korrekt, tiszta, nem fogatlan, nem dohányszagú sofőrökkel, tiszta, nem kutyaszőrös ülésekkel, nem nyakig sáros autókkal, olyan árszinten amelyet a 2. kategóriát használók szívesen megfizetnek. legyen rendelkezésre állás, és a diszpécserszolgáltatás térjen vissza az 5 évvel ezelőtti színvonalra.
az árszinthez egy érdekes szösszenetet említenék, 5-6 éves történet, nem mai. egyszer megkérdeztem egy taxist mivel panaszkodott a keresetére, hogy mennyi lenne számára a korrekt havi nettó kereset (ami az autófenntartáson, a saját költségein, benzinen és persze az szja-n felüli nettót jelentené). azt hittem hanyatt esek amikor benyögte, hogy nettó 800 ezer. (a miheztartás végett, akkortájt kb. ez egy nagyobb, azaz kb. 100 milliárdos éves árbevételű cég igazgatói pozíciójában reális összeg volt, persze kellett hozzá diploma, sok tapasztalat, vezetői is, és a legtöbb helyen nyelvtudás is.)
azt hiszem ez a 800 ezres nettó igény kitűnően mutatja, hogy ki lehet az a szűk kör, akinek igazából az a célja, hogy legyen kevés taxis a piacon, a taxi legyen elitszolgáltatás, fele annyi utassal is meg lehessen élni mint marci hevesen. sokkal kényelmesebb napi néhény fuvarral megkeresni ugyanazt a pénzt mint egész nap robotolni mint azt egyébként ebben az országban nagyon sokan teszik. kár, hogy közben sok olyan ember életét nehezítik meg akiknek időnként a BKV mellé szükségük lenne egy jól működő szolgáltatásra, arról a sok kisemberről nem is beszélve, akiknek a taxizás megélhetés volt, és akik most sokan kihullanak majd a rostán.
rosszqutya69 2013.10.14. 16:55:24
Én mondom, nehéz kenyér lehet a taxizás. Még olvasni sem könnyű ezt a sok szutykot, nemhogy fuvarozni őket.
Parmezanidész · http://bemorgo.blog.hu 2013.10.14. 17:31:23
aztán a piacgazdaságban kiderült, hogy ehhez a munkához csak vezetni kell tudni, + venni egy kocsit hitelre. ezek a követelmények nem nagyon szűrik a jelentkezőket, úgyhogy tömegszakma lesz, amit nem fizetnek túl magasan. a new yorki taxisok többet keresnek egy pincérnél és kevesebbet egy ált. isk. tanárnál (1,5-szeres szorzó). azt hiszem, ez itthon is korrekt lenne, kb 150-160e nettó. na, ezt talán még ki fogják tudni termelni azok, akik megmaradnak a csökkenő kereslet miatt.
ennél többet keresni azzal, hogy mész körbe az autóddal balesetmentesen... max svájcban :)
qnadam · http://qnadam.hu/blog/ 2013.10.14. 17:31:38
AkS 2013.10.14. 17:32:41
606
Éhes_ló 2013.10.14. 18:55:28
Röhögök rajtuk és a komancs trükkjükön.
Egységár.
Másfélszeres a "piacihoz" képest.
Persze.
A szutyok széthajtott szuzukiért és a 22 éves dohányfüsttől bűzló bálnamerciért. A gépzenéért 5 percen át, míg unott hangon benyögitek, hogy negyed óra az Orbán tér bárhonnan, vagy az se, ha hó van, esik az eső.
A mesében sincs ilyen tetű vircsaft amit itt magatoknak az idióta orrbányász kis zsidó buzival meg a segéderő tarlósotokkal kiterveltetek.
Dögöljetek éhen, ha már a tisztességes versenyről, becsületes munkáról, versenyképes szolgáltatásról gőzötök sincs!
Hiéna gecik!
vuvuvu2 2013.10.14. 19:42:45
borzkutya 2013.10.14. 21:23:11
zila5 2013.10.15. 08:11:32
Na de legalább sikerült létrehozni az első online utasmagazint is. :)
tükörfúró 2013.10.15. 08:37:09
Nem látták ezek a nyomorultak azt sem, az ujonan kiépülő hatalmi centrum minden ilyen zabarosban halászó csoportot lefejez vagy bedarál, szerencsejáték, hajógyári, ozora, nyerőgép, dohánypiac, most eljött a taxi is.
És persze ezek is pont ugy reagálnak, mint a római légió tizedeléskor, mindegyik remegve nézi ahogy a másikat kivégzik és reméli nem ő lesz a következő.
Ez a zsigerekbe van itt kódolva, szolgalalküség, szomszédutálat, anarcia, egó, kihaénnem, nagy pofa, de mögötte full gyávaság.
siky 2013.10.15. 17:54:17
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.16. 12:55:30
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.16. 13:14:55
borzkutya 2013.10.16. 13:38:48
városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2013.10.16. 13:53:37
de van egy sejtésem. ha váltani is fogsz, ott is nyitsz majd egy blogot és "de szar is az árufeltöltők élete" címmel és a napi sirám mellett a rohadt multikat fogod anyázni benne, ahelyett, hogy belátnád: egy droidnak az a sorsa hogy droid legyen!
borzkutya 2013.10.16. 14:05:11
zila5 2013.10.16. 21:05:59
Oszt jössz ide bagolykodni. :)
Ejnye.
zila5 2013.10.16. 22:45:52
Kizárt, hogy fukarszervező.
Azok az élő taxisokat preferálják.
Most olvastam ki a blogját.
Járja a várost és minden rozsdás szögbe beleköt.
Főállású fanyalgó.
Nem is sejtettem, hogy ilyen selejtes városban lakok, érdekes, hogy a tengerentúlon a világon a második legszebbnek szavazták meg épp. :D
(az előző meg neki szólt, csak véletlenül magamban kezdtem beszélni)